
Salutare, dragi rEvoluționari, și bine ați revenit la un nou articol pe blogul nostru. De această dată, Gabriel Bălan, CEO rEVOLUTION Media, a ales să ne împărtășească din vasta sa experiență și să ne învețe despre cum se pot face banii din social media.
Întâi de toate, o să începem cu o mică introducere. Gabriel a terminat școala în 2007, pe vremea în care social media era doar a little baby. Mulți oameni nici măcar nu pricepeau în totalitate care era faza cu internetul. Primele rețele sociale au fost Yahoo, mIRC și Hi5, care nici măcar nu aveau vreun scop comercial, ci existau doar pentru divertisment.
Inițial, și Facebook a fost un fel de Hi5, ajungând ulterior să aibă un întreg ecosistem în spate, cu scopuri comerciale, cu rezultate foarte bine măsurabile, și cu un public foarte ușor de targetat. Social media a evoluat extrem de mult în ultimii ani, iar noi în același timp cu el. Dacă vrei să afli mai multe despre începuturile noastre în acest domeniu, îți recomandăm acest să vizionezi podcastul nostru. Ai aici prima și a doua parte.
Dar să revenim la subiectul articolului. Azi discutăm despre cum faci bani online.
1. „Poate fi o idee bună să devii influencer pe social media”, ne spune Gabriel Bălan
Deși nu este tocmai ușor, iar anumite platforme nu mai agreează acest lucru (vezi articolul precedent), cariera de influencer rămâne în continuare una profitabilă. Ce presupune mai exact întreg procesul, până să ajungi în punctul în care brandurile să sară pe tine cu oferte de colaborări? Ei bine, vei fi nevoit să crești singur și organic, să-ți expui, mai mult sau mai puțin, viața în mediul online și, bineînțeles, să faci conținut care să atragă.
Totuși, trebuie să ții cont de faptul că nu vei avea niciodată șansa să crești la fel de mult ca un influencer din State, întrucât în România sunt mult mai puțini utilizatori și potențiali urmăritori.
De asemenea, Gabriel Bălan îți atrage atenția și asupra faptului că, în România, conținutul nișat funcționează destul de greu. Doar ai văzut cât de greu este ca un material de calitate să crească în vizualizări, fiind mai degrabă îngropat de acele trenduri și videoclipuri „amuzante”, care ajung virale, iar a doua zi sunt uitate.
Ține minte că, în cazul în care vrei să fii influencer, trebuie să te joci cu numere foarte mari în social media ca să generezi numere foarte mari atunci când vine vorba de bani. Așa că, dacă ești o fire extrovertită, energică și ești gata să muncești pentru visul tău, dă-i bice!
2. Spune-le oamenilor la ce te pricepi și vinde-ți skill-urile online
Spre exemplu, dacă te pricepi foarte bine la editare video, la copywriting, la administrarea conturilor de social media sau grafică, poți deveni freelancer și să ai proprii clienții, pentru care să prestezi serviciile la care te pricepi cel mai bine. Mulți oameni, chiar și în țara noastră, au reușit să-și asigure un venit consistent din această activitate, așa că nu este niciodată prea târziu ca și tu să-ți începi un astfel de micro business.
În cazul în care nu reușești să găsești clienți pe cont propriu, prin intermediul rețelelor sociale, Gabriel Bălan îți recomandă să folosești platforme precum Fiverr, dedicare freelancerilor și celor ce vor să cumpere servicii.
3. Îți poți crea o agenție de social media marketing, așa cum a făcut și Gabriel Bălan
În momentul în care ești deja freelancer și ai foarte mulți clienți, este timpul să faci un upgrade și să treci la următorul nivel și să-ți înființezi propria agenție. Însă ca afacerea ta să fie un succes în social media, vei avea nevoie de oameni cu skill-uri complementare cu ale tale. Totodată, conform lui Gabriel Bălan, este extrem de important ca noii tăi colaboratori să-ți împărtășească viziunea, astfel încât să puteți trage cu toții în aceeași direcție și să vă dezvoltați împreună.
4. Creează conținut în social media pentru afacerea din offline
Dacă deții deja un business și vrei să-ți crești numărul de vânzări și de clienți, atunci a venit timpul să te impui și în mediul online. Promovează-ți produsele pe cât mai multe rețele, postează conținut în mod regulat și, extrem de important, lucrează conform unei strategii foarte bine puse la punct.
O poți face singur, dacă ai suficient de mult timp și cunoștințele necesare, sau poți apela la serviciile unei agenții, cum este a noastră.
Concluzii
În zilele noastre, social media oferă oportunități foarte profitabile de carieră, ceea ce este de-a dreptul minunat. Însă este de datoria noastră să ne deschidem larg ochii și să privim dincolo de programele învechite prin care am trecut în anii de școală și să acceptăm că lumea în care trăim este într-o continuă schimbare.
Sperăm din tot sufletul că sfaturile de mai sus te-au ajutat, iar dacă vrei să descoperi mai multe despre acest subiect și să afli exemple concrete cu privire la modalitățile prin care poți face bani din social media, te invităm să urmărești videoclipul lui Gabriel Bălan: