![Gabriel Bălan, CEO rEVOLUTION Media, îți explică de ce Instagram nu mai vrea influenceri](https://revomedia.ro/wp-content/uploads/2022/10/INFLUENCERS-_-VANCOUVER-1-1024x576-1.jpg)
Salutare, drag pasionat de social media marketing, și bine ai revenit pe blogul nostru! Fii sincer cu noi. Nu-i așa că și tu ai visat, măcar o dată, la a fi atât de cunoscut pe Instagram încât să ai parte de colaborări cu brandurile tale preferate? E bine, iartă-ne că-ți stricăm fantezia, dar lucrurile nu stau la fel de bine pe cât ți-ai imagina. Iar dacă deții un business, este cu atât mai important să acorzi atenție acestui articol, pentru că Gabriel Bălan îți explică în detaliu de ce Instagram nu mai preferă să aibă influenceri.
Gabriel Bălan îți spune cum stăteau lucrurile pentru influenceri acum câțiva ani, când Instagram era la început
Chiar dacă social media există de mult mai mult timp, toată treaba aceasta cu promovarea afacerilor în mediul online a explodat undeva prin 2012 pe Facebook, Instagram, Snapchat și alte platforme asemănătoare.
Până și pe atunci existau influenceri, însă erau mai degrabă văzuți ca niște oameni foarte urmăriți și foarte buni pe nișa lor, nu neapărat ca niște oameni care să poată promova contra cost serviciile și produsele unei companii. Pe vremea când vorbeai cu prietenii tăi pe Yahoo Messenger, postai pe Hi5, făceai zile pe Snapchat sau agățai pe mIRC, ți-ai fi imaginat că vor apărea oameni care, doar pentru că sunt foarte cunoscuți, să facă reclamă unor branduri?
Ce s-a mai schimbat între timp prin social media?
În ziua de azi, platformele sociale nu mai sunt gândite doar ca simple servicii pe care să le folosești atunci când nu ai ce să faci. Developerii și-au dat seama de potențialul lor uriaș, iar rețelele de socializare au evoluat la stadiul de locuri în care rămâi la curent cu actualitățile. Scopul este să petreci cât mai mult timp online, iar acel timp este împărțit între brandurile care concurează pentru atenția ta.
Totodată, reprezintă o oportunitate unică pentru business-urile mici care își doresc să evolueze. Chiar și tu poți, în ziua de azi, să concurezi cu marile lanțuri de supermarketuri, având un simplu magazin online și promovându-l corespunzător.
Dar atenție, acest lucru este valabil doar pentru cei care fac lucrurile ca la carte și își doresc să aducă în un plus de valoare pe piață. În schimb, cei care aleargă doar după bani și views sunt din ce în ce mai dezavantajați. Doar ai văzut că, în pandemie, toți cei ce urmăreau doar profitul și atât s-au stins.
Gabriel Bălan: „Instagram își omoară influencerii!”
Până acum puțin timp, se încasau extrem de mulți bani din influencing. Asta până când instagram s-a prins de schemă și a început să dezavantajeze acest timp de promovare, lucru vizibil în reach-ul din de în ce mai mic în cazul campaniilor cu influenceri de pe Instagram. În plus, platforma te obligă ca, de fiecare dată când faci o astfel de campanie, să specifici că este un „parteneriat plătit”.
Sinceri să fim, era și timpul ca rețelele de socializare să se sature de toată această șmecherie. Adică ce sens are ca o persoană care este cunoscută doar pentru că pozează în bikini, spre exemplu, să facă reclamă la detergent? Da, produsul va avea vizibilitate. Dar doar atât. Campania nu va aduce nicio altă valoare brandului. Și hai să fim serioși, atunci când am dat acest exemplu, suntem siguri că ți-au venit în minte anumiți influenceri pe care în mod clar nu-i urmărești pentru reclamele la detergenți.
Apropo, dacă vrei să citești câteva dintre poveștile campaniilor eșuate cu influenceri, îți lăsăm un link aici. Îți recomandăm să-ți pregătești și popcorn.
Ce-i drept, acestea sunt cazuri extreme. Există numeroase de alte cazuri ceva mai simple, în care pur și simplu brandul își alege prost influencerii. Un exemplu în acest sens ar putea fi campania Old Spice cu Selly. Nu spunem că ar fi ceva rău cu el, doar că asocierea a fost una nefericită, iar acest lucru s-a observat în reacțiile celor care obișnuiau să folosească produsele brandului respectiv.
Străduiește-te să aduci un plus de valoare!
Este mult mai bine să crești organic și să câștigi atenția oamenilor cu ceva muncit și de calitate, decât cu o vâlvă de moment. Citește acest articol și află cum îți poți crește reach-ul în mod corect, cu ajutorul platformelor de socializare!
Dacă îți dorești cu adevărat să ai o creștere pe termen lung pe social media, atunci a venit timpul să colaborezi cu profesioniști! Dar până atunci, te invităm să descoperi mai multe despre Instagram, influenceri și social media din trecut, prezent și viitor, urmărind live-ul lui Gabriel Bălan:
De asemenea, află mai multe despre el și parcursul său în business direct de pe site-ul acestuia!