Salut, salut! Bine ai revenit la noi pe blog! Astăzi ne-am dorit să abordăm rețeta succesului în antreprenoriat, iar Gabriel Bălan, CEO rEVOLUTION Media ne-a împărtășit care sunt cei 3 pași care pentru el au dat roade.
După cum bine știți, rEVOLUTION Media e pe piață de 10 ani, iar Gabriel mai este asociat și în alte business-uri (aruncă un ochi pe profilul lui de LinkedIn ca să afli mai multe). Pe scurt, aceste 3 lucruri l-au ajutat de fiecare dată să iasă din impas și să facă lucrurile să meargă de la sine.
Majoritatea lucrurilor pe care ni le-a împărtășit sunt foarte practice și nu necesită prea multe resurse. Nu ai nevoie de capital pentru a pune în practică tot ceea ce Gabriel consideră a fi rețeta succesului, ci doar de energie, timp și multă voință. Din păcate, România e pe ultimele locuri la educație antreprenorială și financiară în Europa, așa că s-ar putea ca sfaturile lui Gabriel să-ți fie de folos!
“Don’t quit” mentality
Pentru el, dacă nu ții cont de treaba asta, s-a terminat, nu ai cum să reușești. Să spunem că ai un business, un serviciu sau un produs. Trebuie să te îndrăgostești și să îți placă atât de tare ceea ce faci, astfel încât să îi oferi afacerii tale puțină personalitate, fie că este în online sau în offline.
Ca să ne exemplifice, Gabriel Bălan ne-a dat exemplu o autoservire de la parterul biroului lui. Pe geam, la intrare, scrie mare “Nu uita să mănânci astăzi, semnat mama.”. Plecând de la treaba asta, se crează un proces emoțional, sau poate doar o vezi pe stradă și te amuză și decizi să-ți iei prânzul de acolo. În momentul acela, mâncarea are fața vânzătoarei, și trebuie să fie exact la fel cu ce era scris afară.
La cea mai mică ruptură dintre tine și produsul tău îți va pierde clienții. Oamenii își dau seama când nu ești all in și vrei doar bani, fără să ai pic de pasiune și dedicare. Uite un exemplu bun pe care CEO-ul rEVOLUTION Media ni l-a dat: toate magazinele din jurul blocului vând șnițel la același preț, dar al tău e mult mai mic. Nu e clar pentru toată lumea că vrei să iei banii consumatorului?
Orice consumator simte când ești all in, din vorbe, din descriere, din energie. Ai mare grijă la asta, pentru că în momentul ăsta skill-ul e pe locul 2, pe primul este relația pe care ți-o faci cu clienții. Orice business trebuie să asculte ceea ce își dorește publicul.
Massive action wins the race
Numărul 2 intră în joc atunci când ai luat decizia de a începe această afacere.
“Massive action wins the race” este regula pe care Gabriel o aplică de aproximativ 3 ori pe an. În momentul în care faci această acțiune te asiguri pentru 90 de zile, zice el, că iei 1 lucru din afacerea ta care aduce cea mai multă plus valoare și o faci continuu, te focusezi pe ea. Atunci când vine vorba de asta, el indică tuturor persoanelor că au nevoie de un MVP. Atunci când toți se concentrează pe puterea numărului, Gabriel se focusează pe servicii bune.
Mai departe, după ce ai descoperit puterea lui 1, scalarea vine de la sine. Depinde doar de tine de câte ori faci această acțiune, de cât de des implementezi treaba asta în afacerea ta. Pentru el, targetul lui era de 10 interacțiuni pe zi, timp de 90 de zile, dar fiecare și-l setează în funcție de cashflow-ul de care are nevoie pentru a face operațiunea să crească și pentru a îmbunătății procesul. Dacă nu știi să-l setezi, nu te limita doar la 90 de zile. Învață-ți pragurile lunare, anuale, ca să găsești acel momentum de care ai nevoie pentru succes.
Focus
Asta este super important. Normal că la început nu ai bani de toate luminile, camerele sau aparatura de care ai nevoie, dar trebuie să îi arăți omului că are de ce să stea cu tine. Gabriel Bălan are clienți care au rămas alături de el de ani de zile, de când s-a pornit pe drumul acesta în România. Pentru a face toate astea, ai nevoie de focus. Cum unii oameni o iau razna după prima mie de euro câștigată, el ne-a spus că sunt 2 mari greșeli pe care ei le fac.
În primul rând, încep să facă un milion de alte lucruri fără să se asigure că acea activitate funcționează chiar și fără ei. Esențialul este să faci același lucru de oricâte ori este nevoie pentru a reuși să aduci afacere în punctul în care nu mai are nevoie de tine. El ne-a mărturisit că sunt o grămadă de antreprenori pe care îi vede plecați în vacanțe, îi vede că încep alte afacere dar nici măcar prima nu e bine pusă la punct. Fără full focus nu poți! Canalizează-ți energia și mentalitatea acolo, pentru că asta a făcut și el în orice afacere a avut, și se pare că tot procesul ăsta a dat roade.
Fără să te focusezi pe lucrul respectiv, nu ai cum. Gândește-te că Gabriel se focusează acum pe Agende Altfel, apoi îl sună un client de la rEVO, apoi mai are alte și alte task-uri din stânga și din dreapta. Chiar dacă e dificil, trebuie să te rupi și să te focusezi doar acolo! La un moment dat devine un reflex și n-o să trebuiască să te mai chinui să te pregătești.
BONUS! Go back and do it again!
Ăsta e BONUS! În momentul în care le-ai bifat pe toate, când te-ai asigurat că toate sunt îndeplinite cu succes, Gabriel spune să “Go fuc*ing back” și să le faci din nou, pentru că indiferent de impasul în care se află afacerea ta, n-are cum să dea faliment dacă te ții de astea.