
Salutare, dragi rEVOLUȚIONARI, și bine ați revenit la un nou articol, care te va ajuta să rupi 2023 în online marketing. Atunci când vine vorba de crearea conținutului pentru social media, Gabriel Bălan, CEO-ul nostru, este expert, știe tot ce mișcă și nu vorbește din cărți, ci strict din propria experiență.
Astăzi vom vorbi despre secretele creării de conținut online. Asta pentru că noi am observat în ultima perioadă că se vorbește tot mai mult despre ceea ce înseamnă video, foto, copywriting, însă nimeni nu ajunge la o concluzie clară.
Acest joc, ca să-l numim deja, a pornit de la Yahoo Messenger, odată cu acele mass-uri pe care cu toții le trimiteau, transformându-se, într-un fel sau altul, în creatori de conținut. Iar între timp, platformele au evoluat și sunt din ce în ce mai diversificate în ceea ce privește crearea conținutului în mediul online.
În cazul celor care creează conținut din pasiune, costurile sunt destul de reduse, însă în cazul unui business, acestea reprezintă o necesitate, iar costurile sunt pe măsură.
Cum să începi să creezi conținut, conform lui Gabriel Bălan
Trebuie să vezi ce anume se cere în momentul de față în piață. Ca să creezi un conținut care să prindă, trebuie să-ți studiezi și să-ți cunoști foarte bine publicul țintă și să știi care sunt lucrurile de care acesta este interesat, astfel încât să livrezi ceea ce el caută.
În ceea ce privește crearea de conținut online de zi cu zi, la început, nu este neapărat necesară calitatea. Platformele în sine nici măcar nu apreciază acest lucru, nu au vreun algoritm care să diferențieze o poză făcută cu telefonul de una făcută cu o cameră profesională. Așa că poți începe cu un simplu smartphone. Poți începe crearea de conținut chiar azi, cu costuri 0, fără niciun specialist lângă tine. Cel mai important în momentul de față este să o faci și atât!
Dar atenție! Asta nu înseamnă că trebuie să rămâi blocat în acest stadiu. Pe măsură ce îți formezi o comunitate, publicul tău va aștepta de la tine lucruri din ce în ce mai bune. Este normal să se întâmple în acest fel, așa că vei fi nevoit să crești treptat calitatea și să investești în prezența ta din mediul online. Deci vei fi nevoit să investești în aparatură, să-ți iei o cameră mai bună și chiar să apelezi la experți în marketing, care știu exact ceea ce au de făcut ca afacerea ta să crească.
Totodată, conținutul tău trebuie să fie legat strict de produsele pe care le vinzi, iar algoritmul este foarte strict în privința asta. Cu alte cuvinte, dacă tu ai o afacere cu haine, spre exemplu, postează DOAR DESPRE haine. Numai în acest fel, Google, Facebook, Instagram, Youtube și orice altă platformă care îți trece acum prin minte va ști să-ți clasifice conținutul și să-l livreze utilizatorilor care ar putea fi interesați de el.
Oferă credibilitate clienților tăi
Ține cont și de un lucru extrem de important. Prin postările pe care le faci, trebuie să oferi credibilitate clienților tăi, ceea ce înseamnă că trebuie să fii transparent, să menționezi toate specificațiile produsului, să încarci fotografii clare, iar lista poate continua.
Doar gândește-te la toate țepele care se dau în online, mai ales în România. Este normal ca oamenii să fie vigilenți.
Gabriel Bălan: Creează conținut zi de f*cking zi!
Iar acum urmează cel mai important dintre toate, anume FĂ CONȚINUT ÎN FIECARE ZI. Algoritmul va împinge întotdeauna paginile care sunt constante în activitatea lor și le va lăsa în spate pe cele care postează doar o dată pe săptămână sau o dată pe lună. Și, de asemenea, nu trebuie să te limitezi la doar un singur format. Dacă vrei cu adevărat să ai succes, atunci trebuie să le faci pe toate, de la copywriting, fotografie, grafică, la podcast și videoclipuri scurte.
Citește și De ce este importantă optimizarea platformelor de socializare în 2023?
Până data viitoare, ține cont de aceste sfaturi și ascultă și premiera lui Gabriel Bălan, ca să descoperi mai multe exemple concrete despre acest subiect.