Cu siguranță nu e prima dată când auzi de SEO. Totuși, ce înseamnă mai exact și cum îți poate ajuta business-ul? Merită să depui un efort în plus atunci când postezi pe site-ul tău sau pe social media?
Adevărul e că optimizarea rețelelor de socializare presupune câteva tehnici și strategii care duc la creșterea gradului de conștientizare a business-ului tău pe rețelele sociale, în special prin încurajarea partajării de conținut care atrage oamenii către un anumit site. Cu alte cuvinte, fără SEO, business-ul tău nu poate ajunge la un public destul de larg atunci când creezi conținut organic.
Pe măsură ce oamenii apelează din ce în ce mai mult la bara de căutare inclusă în platformele de social media, optimizarea conținutului pentru algoritmii de căutare este mai importantă ca niciodată. În plus, cu noul tip de conținut video scurt „împins” de Google, este, de asemenea, un moment excelent pentru a acorda prioritate acestui tip de promovare care merge mână în mână cu tendințele actuale ale rețelelor sociale.
Mai mult, un studiu care analizează comportamentul consumatorilor din mai multe colțuri ale lumii a descoperit că 42% dintre aceștia folosesc platformele de socializare ca metoda principală de a căuta brandul de care sunt interesați. Concluzia pe care o putem trage de aici este că fără o prezență activă pe social media și fără optimizarea conținutului pe care îl postează un brand, credibilitatea sa este pusă sub semnul întrebării.
Studiul subliniază și ritmul accelerat cu care bara de căutare inclusă în diferite rețele de socializare (Facebook, Instagram, TikTok, etc.) poate ajunge să înlocuiască tradiționala căutare pe Google a produselor, brandurilor sau serviciilor. Această mutare a rezultat în 49% dintre respondenții din Marea Britanie, respectiv 53% dintre respondenții din SUA, declarând că au început să cumpere produse sau servicii direct din aplicațiile de social media precum Facebook sau Instagram.
Motivele principale pentru care consumatorii folosesc acest feature nu pot fi decât posibilitatea de a previzualiza produsele dorite, de a citi (sau vedea, în cazul conținutului video scurt) părerile nefiltrate de către companii ale altor cumpărători, dar și de a identifica produsele în viața reală cu ajutorul tehnologiilor de realitate augmentată.
5 motive să folosești SEO și cum să adaptezi strategia în funcție de platforma de socializare folosită
Optimizarea conținutului pe care îl împărtășești cu publicul tău pe rețelele sociale te poate ajuta să sporești apariția conținutului, precum și traficul pe site, deoarece metodele de optimizare țin utilizatorii pe platformă mai mult timp. Iată alte câteva motive să folosești SEO:
- 59% din populația lumii folosește rețelele sociale în medie 2 ore și 30 de minute zilnic,
- YouTube este al doilea cel mai popular motor de căutare după Google,
- 40% dintre Gen-Z preferă să caute pe TikTok sau Instagram decât pe Google,
- există în medie peste 2 miliarde de căutări pe zi pe Facebook și
- 83% dintre utilizatorii Instagram spun că îi ajută să descopere noi produse și servicii.
Un aspect esențial de care trebuie să ții cont rămâne faptul că optimizarea conținutului pe care îl creezi nu este un proces fix, un șablon valabil pentru toate platformele de socializare pe care le folosești. În schimb, adaptarea schimbărilor la nivelul fiecărei platforme (algoritmi, caracteristici, aspect, conținut, etc.) este secretul care te va ajuta să profiți pe deplin de beneficiile SEO. În continuare îți prezentăm câteva tips&tricks pentru fiecare platformă majoră de socializare:
Facebook adună în jur de 2 miliarde de căutări pe zi, așa că atunci când optimizezi conținutul trebuie să ții cont de:
- utilizarea cuvintelor cheie existente în categoria business-ului tău, dar și din descrierea pe care ai inclus-o în profil și introducerea acestora în descrierile postărilor sau în conținutul video;
- folosirea unor imagini/videouri care reflectă brandul și acele cuvinte cheie;
- nu te baza pe hashtag-uri pentru a ajunge în cât mai multe căutări (în afară de cazurile în care postezi reels);
- creează cât mai mult conținut video pentru a genera mai mult engagement, reach și mai multe impresii decât conținutul static.
Pentru că Instagram le oferă utilizatorilor o categorie dedicată descoperirii produselor și achiziționării acestora, iată câteva aspecte pe care să le ai în vedere când îți optimizezi conținutul și profilul:
- folosește cuvinte cheie pe același rând în descrieri – ai grijă la limita de 64 de caractere,
- include cuvinte cheie în bio,
- nu uita să folosești hashtag-uri, alt-text și descrieri care conțin keywords specifice brandului,
- folosește destule hashtag-uri, atât nișate, cât și generale,
- pentru un reach mai mare, postează conținut tip carusel sau reels.
În plus, tot mai mulți utilizatori folosesc această platformă pentru a face research: ce să viziteze, unde să ia masa în oraș, ce cadouri să ofere și lista mai poate continua.
TikTok
De departe platforma preferată de Gen-Z (și poate și cea mai grea de stăpânit din cauza algoritmului), TikTok (împreună cu Instagram) poate ajunge să întreacă Google în căutări, așa că urmează aceste sfaturi SEO:
- include keywords pe același rând și limitează-te la 30 de caractere,
- folosește cuvinte cheie atât în descriere, cât și în hashtags, sunet și, cel mai important, în video,
- ține cont de numărul optim de hashtag-uri: între 3 și 5, atât nișate, cât și generale.
YouTube
YouTube este una dintre cele mai bune platforme pentru optimizarea conținutului, oferindu-ți mult mai multe strategii și posibilități decât alte rețele de socializare:
- pentru titlu: folosește cuvinte cheie cât mai aproape de început (ideal de 46 de caractere),
- pentru descriere: descrierile videoclipurilor încărcate pe YouTube se „rup” în două segmente, așa că pe primul segment este recomandată o descriere scurtă a conținutului împreună cu un cuvând cheie principal, în timp ce pe al doilea segment se recomandă mai multe cuvinte principale, precum și un call to action.
- pentru hashtag-uri: include 5-8 cuvinte cheie,
- alte sfaturi de care să ții cont: numește fișierul pe care îl vei încărca pe YouTube cu același titlu, folosește cuvinte cheie și în alegerea sunetului sau în voice-over, activează subtitrările și include videoclipul într-o categorie pentru Ads.
La finalul zilei, trebuie să ții minte că folosirea strategiilor SEO nu înseamnă doar aglomerarea conținutului cu keywords sau hashtag-uri, ci să înțelegi cum gândește publicul tău pentru a crea conținut de care are cu adevărat nevoie. Trăind într-o eră ultra-digitalizată și dinamică, timpul maxim de concentrare a scăzut drastic, tocmai de aceea este „împins” din ce în ce mai mult conținutul video scurt în care consumatorul primește conținut de calitate într-un timp limitat. Când înțelegi intenția publicului tău – ce caută și unde caută – poți să-ți adaptezi conținutul și să-l optimizezi pentru motoarele de căutare și platformele de socializare pe care le folosești.