Salutare, salutare! Am revenit cu un nou episod marca rEVOLUTION Media, în care vom vorbi despre cele 3 reguli elementare în design-ul grafic. L-am rugat pe Roger, pe care deja îl cunoașteți, să ne spună care ar fi, după părerea lui, cele 3 reguli de bază ale grafic design-ului – el a găsit mai mult de 3, dar pe restul ni le oferă ca bonus.
Informația
In designul online, informația trebuie să fie cât mai lizibilă. Dacă publicul tău nu poate citi ceea ce vrei tu să transmiți, înseamnă că ai eșuat în transmiterea mesajului brandului. Există câteva alegeri nefericite pe care designerii la început de drum le fac și care scad lizibilitatea unui vizual sau orice produs grafic. Una dintre cele mai des întâlnite greșeli care scad lizibilitatea este lipsa contrastului. Dacă folosești un scris închis la culoare pe un fundal întunecat, sau un scris alb pe fundal deschis la culoare, citirea va fi mult mai greoaie. De asemenea, e important să știi și cum să alegi fontul cu care adaugi informația, iar pentru asta, poți să arunci o privire peste ultimul nostru articol în care ți-am explicat pe larg de ce un font cursiv, cu multe serife este mai greu de citit, mai ales pentru audiența mai în vârstă.
Ierarhia vizuală
Ăsta este unul dintre principiile de bază în design, pentru că presupune ordinea în care elementele grafice de pe design sunt procesate de ochiul uman. Ce trebuie să luăm în calcul aici este mărimea fontului, spre exemplu, pentru a face diferența dintre titlu și conținut. Culoarea e și ea importantă, mai ales în cazul elementelor de genul CTA (Call to action!), unde o culoare mai pregnantă e binevenită!
Nu o lua razna cu fontul!
Deși am mai vorbit despre asta și am explicat de ce nu e, trebuie să amintim și regula asta generală. Nu folosim niciodată mai mult de 3 fonturi pe un vizual! De cele mai multe ori, 2 sunt chiar suficiente! Nu uita că fonturile ar trebuie să fie legate de domeniul vostru și de mesajul pe care vreți să-l transmiteți.
Punctul Bonus despre care vorbeam la început este brandingul. Urmărirea unei linii de branding și consecvența sunt cheia în realizarea unor vizualuri care să descrie cât mai bine clientul tău.