Salutare, dragi rEVOLUȚIONARI, și bine ați revenit la un nou articol în care demontăm mituri, cum ne place să spunem, și în care învățăm să facem marketing eficient, care SĂ MEARGĂ, iar Gabriel Bălan este aici ca să ne explice cum merg lucrurile.
Deseori, vedem discuții în grupurile de marketeri de genul „Am mai auzit asta” sau „Marketingul nu funcționează”.
Dorința noastră este să-i ajutăm pe toți antreprenorii, indiferent de nivelul la care aceștia se află, să înțeleagă cum funcționează un marketing bine făcut, astfel că suntem mereu aici pentru a explica, într-un limbaj cât mai simplu, fiecare pas.
Marketingul nu este un domeniu tocmai ușor. Mulți au impresia ca totul este despre bani și vacanțe, dar un marketer cu adevărat bun muncește de luni până duminică și, mai presus de toate, trebuie să existe pasiune. Însă nu despre pasiune vom vorbi azi, ci despre investiții și cifre.
„Am mai auzit” – această sintagmă se folosește în niște circumstanțe foarte proaste, spre exemplu: „Am mai auzit că marketingul nu funcționează, așa că de ce aș investi?”.
Ei bine, antreprenorule, înțelege că poți să ai rezultate. Dar acest lucru depinde de fiecare business în parte. Orice business care intră în mediul online are potențialul de a crește. Dar dimensiunea rezultatului respectiv, adică așteptările tale, trebuie puse într-o balanță realistă cu banii pe care îi cheltuiești. Spunem acest lucru pentru că am avut de-a face cu businessuri care vin cu câteva sute de euro sperând că o să vândă cât vând cei de la eMAG. C’mon, man, be serious!
Dar pe de altă parte, am văzut și un caz inteligent în care cineva a băgat 10.000 de euro și a scos 35.000, ceea ce este realizabil.
În cazul fiecărui business, există un punct de intrare, o perioada tampon în care fie îți testezi produsul, fie îți stabilizezi costurile de achiziție, adică banii pentru care tu îi plătești ca să aduci clienți noi.
Apoi urmează perioada de maximă expunere. Aici depinde foarte mult de tine și de cât de scalabil este produsul sau serviciul tău și cât de mare va fi creșterea.
Iar după ce ai trecut de cele două și începi să ai vânzări, cel mai mare fail e când ai rezultate mari și foarte mari. Pentru că începi sa faci bani mulți, începi sa faci și cashout și să arunci cu banii oriunde, dar numai în afacerea ta nu. Foarte mulți antreprenori în creștere încep să se culce pe-o ureche și să taie din bugetele de publicitate, când de fapt ar trebui să facă opusul.
Trebuie mai întâi să vezi dacă o sa ai în continuare o creștere sau dacă nu a fost decat o perioadă, cum sunt cele de sărbători, în care toată lumea vinde mai mult. Așa că soluția pentru a te asigura că afacerea ta nu o să moară mai repede decât a crescut este să te asiguri că investești în continuare un buget cel puțin la fel de mare ca până acum.
(Citește și tu acest articol pentru a afla Ce înseamnă rezultatele în digital marketing.)
„Gândește-te la banii din marketing ca și cum i-ai pierde.” – te sfătuiește Gabriel Bălan
Timp de un an de zile, noi, cei de la rEVO, am făcut campanii care nu au avut niciun rezultat. Dar în felul acesta am știut cum să ne adaptăm strategia, să o îmbunătățim, ca mai apoi să avem rezultate și să ne acoperim cheltuielile chiar și din perioada în care am fost pe minus.
Deci da, funcționează, dar depinde doar de modul de acțiune pe care îl ai. Și este foarte important să înțelegi că tot ceea ce faci în business este exact ca în viață. Crezi că nu ai nicio responsabilitate, dar, de fapt, ai toată responsabilitatea. Scuze găsim cu toții. But Karma doesn’t sleep.
Așa că urmează cu strictețe toate aceste sfaturi și, pentru mai multe exemple concrete, ascultă-l cu atenție pe Gabriel Bălan, CEO și fondator Revolution Media: