Salutare, dragi revoluționari, și bine ați revenit la un nou articol aici, pe rEVO! De această dată, Gabriel Bălan a decis din nou să ne împărtășească din vasta sa experiență și să ne explice care sunt diferențele dintre Facebook, Google și TikTok, trei platforme extrem de importante pentru digital marketing. Este vital să înțelegi aceste diferențe dacă vrei cu adevărat ca afacerea ta să aibă succes în mediul online, așa că fii foarte atent la ceea ce urmează.
Dintre toate acestea, primul a fost Google, care nu este neapărat o platformă de conținut. La un moment dat, chiar au încercat să-și facă propria rețea socială și bănuim că îți amintești de Google+ și de eșecul pe care l-a avut pentru că nu a reușit să-și convingă utilizatorii să-l folosească. Dar revenind la Google, acesta a luat foarte mare amploare într-un moment în care nu prea existau motoare de căutare, devenind, până în prezent, cea mai mare platformă de acest tip.
Iată care este diferența dintre cele 3 platforme, conform lui Gabriel Bălan
Așa cum ne spune Gabriel Bălan, diferența masivă dintre Google și celelalte două platforme din titlu este faptul că timpul petrecut în medie de către utilizatori este diferit, tocmai pentru că și scopul lor este cu totul altul. Te duci pe Google doar în momentul în care știi concret ce ai de căutat, fără gândul de a petrece prea mult timp acolo. Nu același lucru se întâmplă și cu Facebook sau Tiktok, unde intri pentru a te relaxa și a consuma conținut, în special entertainment.
Cât despre reclamele pe Google, din nefericire, se foloseau în trecut extrem de multe reclame de tipul pop-up, netargetate, ceea ce a devenit foarte agasant pentru utilizatori. În mod clar ai pățit, spre exemplu, să cauți haine, dar să primești reclame la cârnați. Gabriel Bălan a pățit-o. Iar aici au câștigat teren Facebook și TikTok, întrucât amândouă au un algoritm foarte avansat în ceea ce privește reclamele și sistemul de targetare al publicului.
Gabriel Bălan: Nu folosi această comparație pentru a alege una dintre ele, ci ține cont de ea ca să știi cum să-ți creezi conținutul
Mulți oameni se întreabă: Unde ar trebui să mă promovez? Pe Facebook, Google, TikTok sau Instagram? Ei bine, în niciun caz nu trebuie făcută o astfel de comparație. De ce? Ei bine, Gabriel Bălan îți recomandă să ai un scop foarte bine definit și să știi exact care sunt rezultatele pe care ți le dorești. De asemenea, trebuie să fii conștient și de bugetul pe care ești dispus să-l aloci. Crearea de videoclipuri pe TikTok este mult mai scumpă decât conținutul scris pe celelalte platforme de social media. Iar acesta este doar un exemplu.
Dar revenind la diferențe, spre deosebire de celelalte rețele sociale, unde nu există neapărat trenduri și poți crea un conținut un pic mai selfish (dar și aici trebuie să fii foarte atent), ei bine, pe TikTok este obligatoriu să urmărești trendurile. Pe această platformă, trendurile sunt cele mai importante și trebuie să fii întotdeauna pe fază, iar videoclipurile trebuie create astfel încât să fie sugerate și altora. În caz contrar, nu merită.
Însă dacă faci conținut pe TikTok care să fie apreciat de comunitatea ta, acesta are șanse extrem de mari să explodeze rapid, în comparație cu celelalte platforme și poți avea un engagement mult mai mare. Doar gândește-te, pe Facebook te chinui ani de zile să strângi 100.000 de urmăritori, însă pe TikTok, dacă faci lucrurile așa cum trebuie, poți aduna același număr de utilizatori în doar câteva luni.
„Cum fac vânzări pe fiecare dintre acestea?”
Când vine vorba de vânzări, Google este cel mai ușor de utilizat, însă omul trebuie să fie deja conștient de problema pe care o are și de produsul pe care și-l dorește. Gândește-te: nu intri pe Google ca să dai scroll cu orele, cum faci pe celelalte rețele, ci intri numai când ai o problemă specifică și cauți rezolvare.
La celălalt pol se află Facebook și TikTok, două aplicații pe care oamenii intră, în mare parte, pentru entertainment, astfel că ei nu au deja o intenție de cumpărare formată, ci tu trebuie să le-o creezi. Astfel, ai nevoie de conținut fun, conținut care să le atragă atenția și prin care să creezi o legătură cu potențialii tăi cumpărători. Trebuie să conștientizezi ce își doresc aceștia și punctul în care ei se află.
Cea mai mare capcană, în care brandurile mari pică fără să-și dea seama, este să postezi lucruri de genul: „Ăsta e produsul meu, ăsta e prețul meu”. Nu merge așa. Trebuie să creezi o legătură strânsă cu publicul tău, să mergi foarte mult pe latura emoțională și să-l ajuți să-și dea seama ce valoare poate aduce produsul sau serviciul tău în viața lui. La brandurile mici este mai ușor de făcut acest lucru. Cu brandurile mari este problema, întrucât au tendința de a-și pierde latura umană. Iar acest lucru este dăunător pentru marketingul online.
Iată aici câteva sfaturi pentru crearea conținutului organic în social media.
Gabriel Bălan te sfătuiește să le folosești pe TOATE
Iar referitor la întrebarea: „Pe care s-o aleg?”, răspunsul este: PE TOATE. Dacă vrei să ai succes în social media, trebuie să fii prezent pe toate rețelele și să-ți adaptezi strategia de comunicare pentru fiecare. Poate părea dificil la prima vedere, însă atunci când lași lucrurile în mâinile pricepute ale unor experți în domeniu, cum suntem noi, totul evoluează într-un mod eficient și frumos.
Până data viitoare, nu uita să bifezi în portofoliul brandului tău toate cele trei platforme (Facebook, Google și TikTok), iar cu mai multe exemple concrete despre acest subiect te așteaptă Gabriel Bălan, într-un nou videoclip.