Salutare, salutare! Bun găsit din nou, pe blogul revoluționarilor! E deja decembrie și majoritatea oamenilor se pregătesc de vacanțe. Mna, vine Crăciunul, revelionul, și toată vria asta, dar noi suntem tot pe poziții.
E important să rămâi cu picioarele pe pământ și să știi că până și atunci când ești în vacanță, business-ul tău produce, sau ar trebui să producă. Așadar, azi vom vorbi despre diferența dintre ceea ce crezi tu că este necesar pentru afacerea ta și ceea ce este cu adevărat necesar.
Acum, tot ceea ce urmează să auzi este relatat de Gabriel Bălan, CEO rEvolution Media, și este bazat pe fapte reale. Așadar, viralitatea nu înseamnă conversie, iar conversia nu înseamnă viralitate, NEAPĂRAT. Ele sunt 2 aspecte diferite, dar totodată și complementare.
Ei bine, cât de complementare depinde de strategia ta și de ceea ce spune această strategie pe care tu o aplici că ai nevoie în cel mai scurt timp posibil. Dacă spre exemplu faci parte din acea categorie care zice în gura mare “AM NEVOIE DE LIKE-URI MULTE CA SĂ AM SUCCES!” noi îți spune că nu-i adevărat și că e 100% o minciună.
De ce? Hai să luăm un caz în care ai deja o piață de clienți, 1000 să zicem, an de an, și nu reușești să crești. Practic vânzările tale stagnează. Ce ai nevoie în situația asta? Ai nevoie de viralitate, de brand awareness, ai nevoie să iei o marjă din clienții posibili și să-i targetezi. Tu trebuie să le arăți oamenilor care consumă produse din nișa ta, ceva diferit, ceva nou pentru ei care să-i convingă că au această necesitate – produsul tău. Când faci ceva de genul ăsta, e important să te uiți la tine și la comportamentul tău de cumpărător, pentru că așa înțelegi. Și tu, și noi, suntem obișnuiți să dăm banii și să alegem doar produsele care ne sunt deja cunoscute. Uite un exemplu super clar: Mcdonalds. Mănânci des în România, și dacă te-ai duce în Japonia, spre exemplu, tot la asta ai apela, în loc să mănânci ceva ce nu o să-ți placă, ceva ce n-ai mai mâncat niciodată. E simplu, oamenii fac alegeri safe, dar ca să schimbi asta ai nevoie de viralitate, atunci chiar e necesară.
Dacă pe de altă parte ești un business nou, care e la început de drum și nu a înregistrat încă o rată de conversie, sau e prea mică să te mulțumească, e clar că aici problema se pune clar pe faptul că vânzările trebuiesc crescute. Aici, viralitatea și ideea de brand awareness nu o să-ți aducă vânzări, doar o să te coste bani. O să ajungi să dublezi sau chiar triplezi costurile de conversie încercând să devii și cunoscut și să vinzi în același timp, doar pentru că ai crezut că poți să le combini sau să le faci să reprezinte un singur țel.
Gabriel a sesizat, mai ales la clienții din lumea de crypto, că au impresia că dacă fac cât mai mult hype, or să facă oamenii să aibă încredere în produsul lor. Sunt oamenii care au impresia că dacă faci o postare și zici “Hai pe Discord să afli cum să cumperi nu știu ce monedă!”. Nu așa se face, fraților. Asta e o abordare a unor oameni care habar n-au cu ce se mănâncă business-ul.
Primul lucru care ar trebui să te intereseze atunci când afli despre o afacere sunt oamenii din spatele ei. Să știi dacă au mai avut alte afaceri, dacă nu, să știi dacă au înregistrat rezultate bune sau nu. Dacă nu te documentezi tu singur, n-o să o facă nimeni pentru tine.
Așa a fost și când s-a viralizat Luna, marea cryptomonedă Luna. S-a creat extrem de mult hype dar nimeni nu s-a gândit să întrebe cine e nenea din spate și ce business-uri a mai avut înainte. A devenit un exemplu pentru alții, dar din păcate a devenit un exemplu negativ și lumea știe că această strategie nu va fi de succes. Ca să clarificăm, dacă faci și tu ceva ce i-a adus succes altcuiva, nu înseamnă că-ți va aduce și ție.
Majoritatea oamenilor cumpără de la alți oameni, sau după alte recomandări venite tot de la oameni care au avut aceleași nevoi, pentru că atunci știi că dai banii pe ceva ce chiar îți poate aduce un beneficiu. Asta se traduce la scară largă și foarte largă prin comportamentul de consumator pe care toți îl avem. Ideea e că, pentru a reuși să rămâi la lumină cu afacerea ta, trebuie neapărat să faceți o sinteză a tot ceea ce se întâmplă în online și să înțelegeți că toate uneltele din Social Media sunt 100% necesare, dar nu folosite toate deodată, claie peste grămadă, pentru că niciuna nu va funcționa, la fel cum nici like-urile nu aduc mereu conversie.
Până data viitoare, vă lăsăm cu video-ul complet cu Gabriel Bălan, și chiar așteptăm păreri despre ce înseamnă viralitatea pentru voi și succesul în online.