Bine ai revenit, drag Revoluționar! Nu-i așa că abia aștepți să afli noi sfaturi, cu ajutorul cărora să îți duci businessul la următorul nivel în noul an? De această dată, Alexandru Ilie, Co-Fondator Revolution Media, îți va împărtăși un secret extrem de important pentru un marketing online eficient, un lucru care apare în orice carte, dar pe care tu niciodată nu-l citești, pe care orice video ți-l spune, dar niciodată nu-l asculți, și pe care orice antreprenor poate să-ți confirme, deși nu vorbește despre el: a nu ceda!
Trebuie să recunoaștem, a fost o perioadă grea, în care s-au întâmplat foarte multe evenimente care n-au stat în controlul nostru, care au afectat foarte tare businessurile, mai ales pe cele fizice, scăzând vânzările în mediul offline. În schimb, în mediul online, toate acestea au avut un efect extraordinar. Cele mai multe businessuri care au înțeles acest trend, faptul că pandemia a făcut cât mai mulți oameni să se mute în mediul online, și care au profitat din plin de acest lucru, acum au succes în acest tip de vânzări.
În spatele oricărui business, există acest secret underrated, pe care orice antreprenor ar trebui să-l înțeleagă, iar acel secret este să nu cedezi. De ce este foarte important să înțelegi acest lucru? Pentru că în multe dintre cazuri, foarte mulți antreprenori care au avut idei extraordinare, dintr-un motiv sau altul, au renunțat la acel business. A renunța la ideea ta măreață este ultimul lucru pe care ar trebui să-l faci dacă într-adevăr ai un obiectiv bine stabilit în minte.
Dar de această dată nu vom vorbi despre mindsetul tău și nici despre businessul tău, ci vom vorbi despre un singur lucru: cum poți găsi soluții, astfel încât să nu fii nevoit să renunți.
Atunci când ai o idee de business, sunt foarte multe lucruri pe care trebuie să le iei în considerare. În schimb, foarte mulți antreprenori uită un lucru foarte important, iar acela este strategia de marketing. Ei bine, noi exact cu asta ne ocupăm, iar acest articol este conceput din punct de vedere al marketingului. Foarte multe persoane intră în mediul online, având un magazin fizic și încearcă cu câteva sute de lei să se promoveze, iar dacă nu funcționează, renunță foarte rapid în doar câteva săptămâni.
Ei bine, Alexandru Ilie este aici pentru a-ți explica în detaliu care sunt regulile de care trebuie să ții cont dacă vrei ca businessul tău să crească în mediul online și să facă față cu brio perioadelor dificile.
Asigură-te că ai un buget de marketing
Din păcate, foarte mulți antreprenori pornesc pe acest drum în ultima șansă pe care businessul lor o are, în momentul în care nu mai merge nimic, nu se mai vinde nimic, totul este mort, iar ei se așteaptă, cu 100-200 de euro, să reușească să facă un business extraordinar. Totodată, mai sunt și acei proprietari de afaceri care cred că prețul pentru niște servicii de marketing de calitate este mult prea mare sau care cred că au o imagine atât de bună în piață încât nu mai are niciun rost să mai investească și în online.
Ei bine, indiferent de scenariul în care te afli acum, Alexandru Ilie este aici să-ți reamintească faptul că decizia pe care trebuie să o iei este direct proporțională cu momentul în care se află businessul tău. Dacă ești aproape de faliment și te aștepți să-l salvezi cu 100 de euro, atunci a venit momentul să-ți schimbi meseria. Pentru că începând colaborarea cu o agenție abia acum, nu vei face altceva decât să-ți cheltui ultimii bani în încercarea de a salva ceva ce este deja mort.
Însă dacă te afli pe linia de plutire și ai un profit frumușel, nu te grăbi să faci cash out, Gândește-te mai întâi la nevoile businessului tău, reinvestește în marketing și fii sigur că știi unde vrei să ajungi.
Iar dacă pentru tine totul merge genial acum, nu uita că fără o reclamă foarte bine pusă la punct și fără ca omul să te vadă în fiecare zi în piață, întotdeauna va apărea un competitor care să-ți ia fața. E suficient să ne amintim cazul Nokia pentru a înțelege de ce. Iar dacă regele telefoanelor mobile a putut să fie detronat cu atâta ușurință, asta ne dovedește că nimeni nu este invincibil. Nici măcar tu.
Alexandru Ilie te sfătuiește să alegi cea mai bună strategie de marketing pentru tine
Conform lui Alexandru Ilie, există trei tipuri de strategii de marketing abordate până acum.
- Tipul 1, care lasă barmanul să se ocupe de social media marketing. Din păcate, această mentalitate este adânc înrădăcinată în cultura românească. Oamenii de genul acesta preferă să plătească un barman sau o secretară, care să posteze din când în când pe Facebook sau Instagram și se așteaptă ca asta să le aducă rezultate pe termen lung.
- Tipul 2, care dă bani unei agenții și zice: „Fă tu tot, important e să-mi iasă mie conversia”. Oamenii aceștia se așteaptă ca, plătind puțin și neimplicându-se deloc, să aibă parte de rezultate wow, iar vânzările să bubuie, doar pentru că au plătit pe cineva cu 100 de euro. Nu o să se întâmple așa.
- Și tipul 3 de marketing, care este alcătuit din persoanele care înțeleg munca și valoarea din spate și colaborează în strânsă legătură cu agenția pentru a duce businessul la următorul nivel. Iar făcând treaba asta, vor primi un reward frumos pe termen lung, tocmai pentru că sunt vizibili pe piață de ani de zile, aduc un plus valoare în fiecare zi și pentru că nu încetează niciodată să evolueze.
Alexandru Ilie: „Acesta este un marketing cu adevărat sănătos, pe care eu te sfătuiesc să-l pui în practică!”
Ei bine, în acest articol este vorba despre acei antreprenori care au înțeles importanța și valoarea tipului 3 de marketing, un marketing sănătos, eficient în cele mai multe dintre cazuri, pe care noi vă sfătuim cu căldură să-l încercați și care constă în:
- implicarea personală a antreprenorului;
- un buget bine pus la punct pe minimum 6 luni sau chiar un an.
- o echipă puternică și entuziastă, care să te ajute cu tot ceea ce înseamnă creare de conținut;
- un marketing creativ care să conțină mereu idei noi și care să fie la curent cu tot ceea ce înseamnă update-urile din piață.
Concluzii
În momentul în care te decizi să pui businessul tău în mediul online, fă-o cu o strategie în spate, cu un research riguros, cu o misiune, o viziune și cu un buget bine pus la punct. Nu ceda înainte să începi marketingul sau imediat după ce ai făcut-o.
Dacă vei ține cont de toate aceste sfaturi, vei deveni unul dintre antreprenorii care va știi întotdeauna ce are de făcut pentru a trece la următorul nivel.
Iar pentru mai multe exemple concrete, urmărește și tu videoclipul lui Alexandru Ilie sau sau află mai multe despre marketing și rezultate online din acest articol.