
Salutare, dragi Revoluționari, și bine ați revenit la un nou articol, în care Gabriel Bălan și-a propus să ne explice cum stă treaba, de fapt, cu Social Media și evoluția sa de-a lungul anilor.
Acest Social Media 2.0 este caracterizat de un lucru extrem de important atât pentru noi, utilizatorii obișnuiți, cât și pentru businessurile care și-au propus să crească în online, anume interactivitatea. În fine, îi spunem 2.0 pentru că vrem să glumim puțin, dar adevărul este că nu suntem în 2.0, ci în 7.0.
Dacă tu încă mai crezi că încă suntem la 2.0, atunci clar nu te afli unde trebuie și ești nevoit să iei urgent măsuri. Caută-ți pe cineva care să te ducă la acest 7.0. Te întrebi care este explicația din spatele acestui raționament? Ei bine, rămâi cu ochii pe noi, pentru că Gabriel Bălan, CEO Revolution Media, este aici să ne ajute cu toate informațiile de care avem nevoie.
Cum a evoluat Social Media de la începuturi și până în prezent
- Social Media 1.0 a luat naștere odată cu dating apps. Suntem convinși că încă mai ții minte celebrul Hi5, unde toată lumea încerca să agațe pe toată lumea. Practic, acest fenomen a pus, pentru prima dată, „social” în „social media”.
- Social Media 2.0 a luat amploare la noi în țară odată cu Facebook, fiind, în mare parte, vorba despre a interacționa cu prietenii și a posta poze funny, în care fiecare dintre noi împărtășea momentele frumoase și viața bună pe care o avea.
- Următorul pas, care a dus către Social Media 3.0, a fost apariția grupurilor de interes. Astfel, a început generarea conținutului nișat, destinat doar anumitor categorii de oameni.
- Ei bine, lucrurile devin mai interesante odată cu apariția Social Media 4.0 și începem ușor, ușor să ne îndreptăm spre domeniul nostru de activitate. Începând cu 2017, s-a renunțat treptat la crearea de conținut egoist și s-a încurajat interacțiunea cu ceilalți utilizatori.
- Odată cu trecerea în Social Media 5.0, online-ul a început să fie considerat un mediu în care nu doar petreci timp și faci interacțiune, dar faci și campanii plătite, la un nivel rudimentar ce-i drept. Însă acest lucru a reprezentat un pas extrem de important pentru social media marketingul pe care îl știm în prezent.
- Acest nivel rudimentar a evoluat în Social Media 6.0, iar Facebook a devenit un competitor adevărat față de Google în ceea ce privește promovarea businessurilor în mediul online.
- Și, în cele din urmă, am ajuns la Social Media 7.0, care reprezintă conținutul video masiv, de scurtă durată. Cu toții știm cât de celebru este TikTok în momentul de față. Acest conținut video este un indice foarte important, prin care se confirmă faptul că audiența nu mai are răbdare să mai urmărească un conținut foarte dezvoltat și foarte lung. Iar dacă vrei să ajungi la mase, trebuie să creezi conținut adaptat pentru ceea ce ei își doresc să vadă.
Gabriel Bălan: Platformele de Social Media devin din ce în ce mai eficiente
Trecând de la un pas la altul, formatele s-au acumulat, iar acum, la 7.0, le regăsim pe toate într-un singur loc, în digital. La urma urmei, fiecare nouă platformă preia caracteristici de la cele precedente. Iar câștigători suntem noi, pentru că avem platforme din ce în ce mai bune de ads-uri, de conținut și indicatori mai buni în trackingul de campanii.
Întrebarea noastră este: Tu ești 100% adaptat pentru 7.0? Ai făcut tot ceea ce este posibil pentru a obține rezultate? Pentru că ar fi foarte mare păcat să nu profiți de toate aceste resurse pe care Social Media ți le pune la dispoziție.
Spre exemplu, imaginează-ți că vinzi apă. Este suficient să deschizi o pagină de Facebook, să creezi conținut despre apa ta și poți obține clienți și genera vânzări. Instrumentele online pe care le avem la dispoziție sunt extrem de puternice, însă mulți nu le folosesc din păcate sau o fac într-un mod ineficient.
Totodată, este important să știi să bugetezi și să-ți pui la punct întreg ecosistemul online. Și ai șanse mult mai mari să crești dacă apelezi la experți decât dacă faci lucrurile după ureche.
Dacă vrei să afli mai multe despre ce înseamnă, cu adevărat, rezultatele în Social Media, atunci îți recomandăm cu căldură acest articol.
Concluzii
Dacă nu ți-ai mutat încă businessul în mediul digital, atunci a venit momentul să o faci. Iar când te vei hotărî că vrei să treci la următorul nivel în online, suntem gata să te ajutăm!
Până atunci, te lăsăm cu unul dintre videoclipurile lui Gabriel Bălan, care vine cu mai multe exemple concrete despre acest subiect.