Salutare, Revoluționarilor! Am revenit cu un nou articol pe blog, așa cum v-am obișnuit, cu informații oferite fără perdea. Scopul acestor articole este acela de a vă educa gândirea despre marketing, pentru că știm cât de mult contează să avem o piață educată, să știți ce aveți de făcut pentru a atrage clienți, pentru că un business fără clienți nu este un business.
Tocmai de aceea, partea de promovare este una dintre cele mai importante părți. Din păcate, în România, deși suntem în 2022, oamenii nu înțeleg importanța promovării. Tocmai de aceea, astăzi v-am pregătit un articol cel puțin interesant, în care vă spunem care sunt cei 3 pași pe care trebuie să-i urmezi atunci când vrei să obții rezultate în ONLINE!
Primul pas: Trebuie să ai un ecosistem!
Nu poți să gândești lucrurile random, să creezi pagini la întâmplare sperând că o să meargă. Dacă faci asta va trebui să îți asumi că rezultatele vor fi și ele tot ca la “Loz în plic”. Rezultatele devin cu adevărat valabile atunci când ai un ecosistem pe care să îl poți întreține, măsura, din care să urmărești date, statistici, analitice. De fapt, durerea cea mai mare a unui business, în partea de marketing este faptul că nu mai transmitem emoții. Noi am încurajat de fiecare dată, pe fiecare membru al echipei noastre, să pună mare preț pe emoții, pentru că așa vor reuși să targeteze mai bine clientul final, cel care este în spatele datelor pe care le analizezi.
Pentru a reuși treaba asta, trebuie ca ecosistemul tău să includă orice înseamnă comunicare organică sau plătită. Costurile pentru a seta corect canalele de comunicare nu sunt tocmai uriașe, fiind de doar câteva mii de euro, însă aici ai totul aliniat, pus cap la cap, ai informațiile tale UNICE, pe care le vei putea trimite mai departe agențiilor.
Pasul al doilea: Trebuie să ai activitate continuă!
Dacă nu ai rezultate pe termen scurt, nu trebuie să-ți faci griji, pentru că în general nu prea există business care să scaleze pe termen scurt. Totuși, nu există business care să nu obțină nici un fel de rezultate în online, fie că este el mic, mijlociu sau mare, toate obțin rezultate în urma promovării online. Important este de asemenea să discuți detaliile astea, toată partea de consultanță, cu cineva în care să ai încredere. Alege pe cineva neutru, care să-ți poată da sfaturi despre cum trebuie să activezi în mediul online, despre ce ar trebui să pentru a putea obține rezultate încadrându-te în costurile pe care le decizi. Este loc pentru toată lumea, toată lumea va obține rezultate dacă nu ai activitate, pentru că nu vei putea ajunge la viitorii clienți, care vor scoate bani din buzunar pentru produsul sau serviciul tău.
Pasul al treilea: Strategia de boost post nu mai funcționează! Schimb-o!
Deși încă sunt multe persoane care folosesc această ustensilă, de boost post, ea nu mai dă rezultate. Complexitatea unui business manager setat corect în Facebook este atât de mare încât aproape că a depășit și ceea ce se întâmpla înainte în Google Ads. Fiecare reclamă pe care o faci tu trebuie să se alinieze perfect pe ceea ce noi numim “customer journey”, adică toți pașii pe care o persoană îi urmează de când îți descoperă business-ul, până ajunge efectiv să devină un client, consumator, care plătește bani pentru produsul tău. Nu trebuie să gândești că “produsul meu, prețul meu”, pentru că nu tu îl plătești, ci trebuie să te orientezi cât de mult se poate către consumatori, către cei care îți vizionează reclamele și deci cei pe care vrei să îi impactezi. Este foarte posibil ca pe pagina ta să ajungă persoane care nu au auzit niciodată de tine, care nu au o intenție formată și pe care trebuie să îi influențezi TRANSPARENT spre a lua o decizie, decizia de a cumpăra de la tine.
Cum poți să faci asta? Păi uite spre exemplu prin testimoniale, prin postări care să arate adevărata față a business-ului tău, a ta.
Dacă nu faci toate lucrurile astea, îți garantăm că nu ai rezultate! Pe unul singur dacă îl sari, nu vei obține ceea ce ți-ai dorit de la promovarea din mediul online. Dar dacă îi urmezi pe toți cei trei, chiar și sigur, făcând research, aflând date concrete, fără prea mulți bani, poți obține rezultate.
Oamenii au înțeles asta the hard way, în 2020, când a început pandemia, când dacă nu existai în online, erai mâncat. Și pe noi ne-au sunat oamenii să ne ceară un site gata în 3 zile, iar noi am refuzat pentru că știam că e imposibil să faci lucrurile să meargă fără un ecosistem activ.
Social media nu mai este o joacă de copii așa cum era acum câțiva ani, de asta din ce în ce mai mulți antreprenori se sperie, pentru nu știu să-și gestioneze corect modul de promovare și gestionare a business-ului în mediu online, unde trebuie să ții cont de muuulte aspecte.
Tocmai de aceea ai nevoie de cineva care să trăiască în mediul ăsta zi de zi, care le înțelege și le aprofundează și astfel vei reuși să-ți mărești șansele de succes, să rămâi în piață cât mai mult timp, să ai o afacere competitivă, pentru că ăsta trebuie să fie scopul tău. Setează-ți în capul tău ideea de a lăsa în urmă ceva, de a impacta pe termen mediu și chiar lung, nu doar de a face lucrurile acum, să fie făcute, să trecem și peste asta.
Sperăm că v-a fost de ajutor acest articol și că veți înțelege importanța pe care o are mediul online în succesul afacerii tale!