
Vrei să afli cât de important este, de fapt, un brand în vânzări? Rămâi cu noi până la final!
Așadar… care-i treaba cu brandingul? Să-ți dau câteva exemple.
Coca-Cola nu este altceva decât o băutură carbogazoasă. Tylenol, unul dintre cele mai populare medicamente din SUA, e doar paracetamol. Iar Levi’s sunt simpli blugi.
Deși ne credem ființe raționale, care analizează totul în mod logic, atunci cum este posibil ca mase întregi de consumatori să plătească mai mult pentru exact același produs?
În cadrul unui studiu faimos, realizat de cei de la Duke University, SUA, au fost afișate logo-urile companiilor Apple și IBM în fața a două grupuri de persoane. Rezultatul? Cei care au fost expuși primului logo au avut o capacitate mai mare în a rezolva taskuri creative. Iar explicația constă în faptul că, de-a lungul anilor, Apple ți-a spus povestea sa din nou și din nou, prezentându-se ca fiind un brand pentru oamenii cool, amuzanți și creativi.
Aceasta este adevărata putere a unui brand! El ne poate influența comportamentul în moduri care trec dincolo de punctul de vânzare. Așa că în ce măsură pot brandurile să ne perturbe abilitatea de a cheltui rațional?
Atunci când, spre exemplu, ne îmbrăcăm de la diferite firme, oamenii din jurul nostru își fac automat o impresie despre cine suntem, despre personalitatea noastră și modul în care gândim. Aici apare și loialitatea față de brand. Dacă tu alegi Nike în loc de Under Armour, tu alegi de fapt un mod diferit de a exprima suportul tău pentru respectivul brand. Nike este despre performanță, în timp ce Under Armour este asociat cu un statut social mai scăzut. Vei alege întotdeauna conceptul care se potrivește cel mai bine cu modul tău de a gândi și de a fi.
Iar atunci când un consumator ia o astfel de decizie, relația sa cu brandul se poate aprofunda până în punctul în care își vor defini identitatea în funcție de brandul ales, ca și când acesta ar fi parte din familie. Iar atunci când te identifici cu un brand, el îți poate modela până și comportamentul. Este interesant, deoarece atunci când cineva vorbește de rău despre produsele sau serviciile pe care firma ta preferată le furnizează, tu vei fi prima persoană care va contraataca. De ce? Pentru că atunci când cineva atacă un brand pe care îl îndrăgești, își atacă și propriile tale valori.
Există o idee în marketing conform căreia noi evaluăm brandurile în același mod în care evaluăm și oamenii. „Iubesc brandul ăsta” sau „Urăsc brandul ăsta” sunt lucruri pe care le spui de obicei despre persoane. De multe ori, această legătură merge mult mai departe. Spre exemplu, utilizator și fan Apple și auzi știri negative despre această companie sau despre produsele ei, tu vei fi gata oricând să le contraataci, chiar dacă ele sunt adevărate. Iphone-ul ăla e al tău, îl folosești, îl iubești, nu are nimeni niciun drept să zică chestii rele despre el, nu? Să nu uităm nici de rivalitatea dintre utilizatorii Samsung și utilizatorii Apple.
Multe persoane pur și simplu nu realizează că subconștientul lor alege un brand pentru a-și exprima valorile în care crede. În acest caz, există brandurile au extrem de multă putere în modelarea deciziilor noastre.
Acum înțelegi care este puterea unui brand și de ce este acesta atât de important pentru afacerea ta? Dacă vrei ca produsul tău să fie unul de succes, brandul din spatele lui trebuie să fie unul de impact și, cel mai important, să rezoneze cu valorile targetului de clienți pe care îl ai.