Nu este un secret faptul că rețelele de socializare s-au schimbat foarte mult în ultimii ani, astfel că modul în care un business își face publicitate în mediul online trebuie adaptat vremurilor actuale. În acest articol, urmează să vorbim despre social media marketing în ziua de astăzi.
Mai mult buget = mai multe rezultate. Mai funcționează această strategie?
Pe vremuri, era un lucru obișnuit să aloci un anumit buget fiecărei reclame, având rezultate imediate și o conversie ridicată. Însă repet, asta se întâmpla în trecut. Acum, acest algoritm a încetat să mai existe, iar acel „bagă, bagă” nu mai funcționează. Dacă investești o sumă mare de bani în reclame pe social media, nu te aștepta ca peste noapte să ai parte de comenzi care să dubleze sau care să tripleze acea sumă de bani. Iar acum poate te întrebi cum s-a produs această schimbare.
Datele despre utilizatori nu mai sunt cele corecte
Exemplu: Cu toții am auzit de marele scandal iOS, din cauza căruia nu ni se mai permite să targetăm persoanele care dețin dispozitive Apple, căci aceștia au opțiunea de a refuza acest lucru. Automat, datele pe care le primești despre potențialii clienți sunt greșite sau insuficiente. Dar asta nu înseamnă că tu, producătorul reclamei, nu poți lua măsuri pentru a primi datele corecte.
Importanța conținutului organic a crescut semnificativ
În trecut, Facebook oferea business-urilor oportunitatea de a crește la același nivel. Dacă pe vremuri, o companie mare băga milioane de euro în această platformă și primea înapoi tot ceea ce-și dorea, ei bine, în ziua de astăzi, dacă nu ai conținut relevant, bugetul imens pe care îl aloci este irelevant. Nu vei avea nici audiența necesară, nici conversiile pe care ți le dorești.
Astfel, necesitatea conținutului organic pe pagină a crescut în mod considerabil. Acest lucru s-a întâmplat deoarece vechiul algoritm aducea beneficii doar business-urilor. Acum, pentru a te bucura în continuare de beneficiile oferite de această platformă, este de datoria ta să oferi conținut organic, original, care să atragă utilizatorii și să-i determine să petreacă cât mai mult timp dând scroll pe aplicație. Această situație reprezintă un win-win și pentru business, dar și pentru Facebook.
Procesul nu se mai întâmplă de pe-o zi pe alta
Aprobările pentru reclame nu mai vin peste noapte, iar campaniile bazate pe mesaje nu mai funcționează. În prezent, trebuie să creezi niște evenimente pe care să le înregistrezi, iar dacă vrei să redirecționezi oamenii către site-ul tău, trebuie să ai un domeniu verificat. În caz contrar, nu ai nicio șansă să faci o campanie corespunzătoare.
Însă hai să vedem și care ar fi câțiva dintre pașii de care trebuie să ții neapărat cont înainte de a porni o reclamă:
Constanța este elementul-cheie
Știm că nu ai răbdare și că îți dorești să se întâmple totul imediat, dar în momentul de față, acest lucru nu mai este posibil. Este vital să dovedești publicului tău că ești un brand autentic, un brand cu adevărat bun, care oferă beneficii. Iar acest lucru necesită timp.
Concurența este din ce în ce mai mare, iar omul din spatele telefonului te va alege pe tine numai în momentul în care vei dovedi că ceea ce oferi tu este diferit pe piață, aducând un plus-valoare!
Calitate, nu cantitate!
Trebuie să înțelegi o dată și pentru totdeauna că acele reduceri constante sau „9,99” nu reprezintă soluția! Pentru că un cumpărător al zilelor noastre are mult mai multe șanse să aleagă un produs de calitate, potrivit nevoilor sale, chiar dacă asta înseamnă să plătească un preț mai mare.
Calitatea contează mai mult decât prețul! Nu pica în capcana reducerilor! Am mai spus-o și o s-o spunem de fiecare dată: Dacă tu intri într-o competiție cu adversarii tăi pe baza prețului, este foarte posibil să pierzi. Cu cât tu lași din preț, cu atât o să lase și ei. Astfel, vei intra într-un cerc vicios și nu vei mai reuși niciodată să-ți vinzi produsul la prețul inițial, deoarece ți-ai obișnuit deja clienții cu reduceri peste reduceri.
Așadar, dacă bagi foarte mulți bani în promovări, dar fără să aduci calitate și plus-valoare în viața unui potențial client, îți vei pierde banii deoarece nu vei face altceva decât să ai reclame care nu merg și rezultate care nu te vor satisface.
Facebook și Instagram nu nunt moarte
Oricine îți spune treaba asta, fie a avut o experiență proastă cu agenția de publicitate, care a făcut fix ceea ce nu trebuie să facă, fie a încercat chiar el însuși și s-a dat bătut după primele zile în care nu a obținut rezultate.
Aceste rețele nu sunt moarte! Doar pentru că s-a schimbat algoritmul, nu înseamnă că nu mai poți face bani folosind social media. Atâta timp cât ești constant și oferi calitate, vei crește atât imaginea brandului tău pe piață, cât și rezultatele pe care urmează să le ai.
Renunță la strategiile vechi de marketing!
Dacă tu continui să repeți greșeala de a urma strategiile din trecut, la final, îți vei pierde în mod inutil atât banii, cât și încrederea în platformele de social media.
Renunță la acel „bagă, bagă”! Alcătuiește-ți o strategie de marketing foarte bine pusă la punct, bazată pe toate aspectele discutate anterior!
Află mai multe și vezi și mai multe exemple concrete de la Ilie Alexandru, co-fondator rEVOLUTION Media, din videoul de mai jos: