
Experiența practică bate teoria
Cum v-am obișnuit, aici discutăm subiecte practice legate de situații și probleme cu care și noi ne întâlnim în piață. În acest articol vom vorbi din punctul de vedere al unui business care face marketing online, nu din perspectiva oamenilor de marketing. Având până acum cel puțin 8 businessuri lansate, am învățat pe pielea noastră ce merge și ce nu merge în promovarea online.
Marketingul este totul
În ziua de astăzi marketingul reprezintă cheia succesului unei afaceri. Este ceea ce face diferența între profit și pierdere.
Datorită noilor modificări de pe platformele precum Facebook și Instagram, afacerile care înainte își administrau prezența online minimalist, singure, nu se vor mai putea descurca, fiind nevoite să apeleze la experți pentru a rămâne în atenția publicului.
Să încerci să te promovezi singur când schimbările se produc atât de rapid ar însemna să ai un departament dedicat de marketing online în care nu doar că se produce conținut, dar membrii învață constant să se adapteze la noii algoritmi, politici și cerințe ale pieței. Un astfel de sistem educațional, care să țină pasul cu viteza uimitoare de evoluție a mediului online nu există.
Singurii oameni care pot crea strategii eficiente indiferent de cum arată rețelele sociale de la o zi la alta sunt cei care respiră social media de ani de zile.
Nu există business fără clienți
Scopul marketingului este de a aduce clienți, cât mai mulți clienți.
Fără clienți nu ai o afacere, ai doar un hobby. Iar pentru a rămâne relevant în piață, indiferent de domeniul de activitate, produse sau servicii este nevoie să produci conținut online, iar conținutul să fie bine gustat de followerii tăi și o parte din aceștia să facă trecerea din urmăritori la clienți.
Din start vedem că ai nevoie de două strategii de marketing distincte și eficiente:
- prima focusată pe a duce un număr relevant de followeri,
- a doua de a converti followerii în clienți prin oferirea conținutului pe care ei îl vor.
Asta este doar o mică mostră din complexitatea promovării online.
Ce nimeni nu te învață
Obiectivitatea este regula de aur pentru a face decizii benefice și nu distructive.
Rezultatele în online costă și necesită timp. Piața este protejata prin algoritmi, iar pentru a pătrunde ai nevoie de investiții, atât monetare, dar mai ales în modul în care comunici.
Cu cât ești mai constant în postări, articole, update-uri și mai uman în comunicare cu cei cu care interacționezi, cu atât cresc șansele tale de succes. Poți avea un impact în piață, doar cu ajutorul susținătorilor tăi de pe canalele de social media.
Ei sunt aliații tăi, potențialii tăi clienți și, dacă îi trădezi, devin călăii tăi! De fapt, marketingul este astăzi administrarea directă și indirectă a relației cu publicul. Așa aduci clienți noi, îi păstrezi și îți duci afacerea la următorul nivel. Nu campaniile sau boost post-urile îți aduc clienți, ci comunicarea autentică a faptului că tu le poți oferi plus valoare.
Sharing is caring
Dacă consideri că pot beneficia și alții de pe urma acestor informații, te invităm să distribui acest articol. Astfel câștigi o bucată de conținut valoros pentru followeri tăi și contribui la conștientizarea nevoii de marketing făcut bine.