Astăzi vorbim despre reclame pe Facebook!
Noi am tot avut discuția asta cu multe persoane, destul de des în ultima perioadă, pentru că s-au schimbat destul de multe în ceea ce privește Facebook Ads. Fiind în domeniu, vedem din ce în ce mai multe campanii ale unor specialiști din mediul online și modul în care ei reușesc să facă conversie.
Poveștile sunt lungi și ar fi multe de spus despre faptul că multe dintre informațiile pe care noi vi le oferim prin articole sau live-uri, le găsiți și în cursuri care costă x euro pe lună, însă esențialul este că astăzi am pregătit pentru voi 5 mituri legate de campanii și reclame pe Facebook.
1. Reclame de vânzări cu afișaj preț sau produs (serviciu) pentru că așa conversia este mai mare
Sunt genul acela de “Ăsta e produsul meu! Ia-l acum la 29,99 de lei!”. Ei bine, asta nu mai funcționează! Poate mergea în 2016, 2017, când algoritmul nu era atât de restrictiv, când modul în care campaniile se porneau și modul în care acest Business Manager din Facebook te ajută să lansezi campanii dinamice sau creative, de tot felul, era mult mai simplu, funcționa mult mult mai simplu.
Pe atunci puteai să spui că pur și simplu ăsta e prețul, ăsta e produsul și gata, totul mergea. Astăzi nu mai este așa, pentru că, Facebook își protejează comunitatea, încearcă să nu-și mai spameze comunitatea cu reclame cu mașini.
Spre exemplu, tu căutai pe Google “mașină”. Îți apăreau reclame de la toate brandurile, Lamborghini, Mercedes, etc. (aici depinde de cine plătește mai mult, ca să stea mai sus). Asta s-ar fi întâmplat și dacă bugetul tău îți permitea doar un Renault, pe care probabil l-ai fi găsit abia pe pagina 15. Ei bine, iar pentru că tu cauți Renault dar dai de reclame de la Lamborghini, cel din urmă tocmai a pierdut bani.
Făcând lucrul ăsta, targetând doar conversia în Facebook, faci cam același lucru. Doar că Facebook încearcă prin IA, să identifice ce tip de mașină vrei, în spre ce gamă de tuci, și automat să-ți afișeze doar acele automobile care pe tine te-ar putea interesa. Aici intervine funcționalitatea inteligenței artificiale și faptul că are nevoie de date, de căutări ca să te identifice pe tine, să-ți facă în mod cât mai corect profilul, ca să-ți asigure reclame doar pentru tine, ca să te aducă în punctul în care faci conversie.
Așadar, făcând doar tipul ăsta de conversie, preț-produs(serviciu) , șansele tale sunt mici. Nu toți utilizatorii te cunosc. Exemplele pe care le-am dat sunt niște business-uri mari, dar există și cele mai mici care fac același tip de reclamă. Neavând un brand puternic, îți este aproape imposibil să ajungi la oameni, pentru că există trei două tipuri de utilizatori:
-oamenii care te cunosc deja și care sunt pregătiți să facă această conversie, dar pentru care acest tip de reclamă e useless;
-oamenii care habar nu au cine ești, iar tu comunicându-le doar preț și produs s-ar putea să te trezești ignorat foarte rapid;
2. Vreau doar campanii PPC și nu mă interesează postările
Algoritmul din spate este dependent de numărul de postări pe care le faci. Cel mai mic număr acceptat este de 4 pe săptămână, și s-ar putea ca dacă faci mai puține să fii penalizat.
Chiar dacă pare ridicol și banal, făcând acele postări, care sunt parte dintr-o strategie de comunicare organică, și îi ajută pe consumatori să înțeleagă mai bine ce faci tu.
Am avut parte de o situație cu un manager de business care se axase doar pe campanii, targetând doar bărbați între 30-35 de ani, iar când noi am preluat cârma marketingului său am descoperit că principalele persoane care făceau conversie erau femeile, mame de cel puțin un copil.
Așadar cheia e să îți asculți cât mai bine publicul și să scapi de mentalitatea că trebuie să-ți placă ție. Nu tu ești Dumnezeul afacerii tale.
3. Campanii fără site
Puteți să faceți, dar noi nu vă sfătuim, pentru că e mult mai grea conversia așa, atât din punct de vedere financiar, cât și din punct de vedere al marketerului, care trebuie să identifice PERFECT publicul țintă ca să poată să-ți livreze cele mai bune rezultate.
Din păcate, oricât de bun ai fi, nu poți fi mai deștept decât intelgiența articificială. Trebuie să înveți să lucrezi cu ea, să o îmbrățișezi și să vezi cum te poate ajuta. Să nu fi surprins dacă vei avea rezultate mult mult mai șmechere.
4. Nu are importanță de când faci reclamă, importantă este suma
Asta este una dintre cele mai mari minciuni din marketing. Îl distrugem instant, spunându-vă că Facebook ține cont, în ceea ce privește creatorii de conținut, de cât de constanți sunt. Deci are foarte mare importantă de când faci reclame, iar cei dintre voi care au avut o pagină pe care nu ați mai postat, ați văzut cât este de greu să reactivezi acea pagină.
Facebook își dorește ca orice pagină a unui creator de conținut, fie că e business sau influencer sau public figure să fie activă. Poți aduce o gârlă de bani ca să te promovezi, el îți va mulțumi dar îi va scoate la înaintare pe cei ce postează în mod activ, organic, pentru că și ei la rândul lor sunt dependenți de conținutul postat și de traficul creat.
5. Targetarea manuală, că doar “Știu eu mai bine”
Asta e ca și cum te-ai juca cu pâlnia invers. E aproape imposibil în ziua de azi, la cât de densă și de complexă e viața, și la cât de tare se intersectează păturile sociale, să spui că “avatarul meu corect și sigur este o persoană x care face y”.
Nu mai funcționează așa. Vedem Apple și la un vânzător, și la un director de companie, deci regulile astea nu mai există. Foarte rar mai funcționează, more or less, în cazul restaurantelor, pentru că e o chestie fizică, palpabilă și funcțională, dar și aici e discutabil.
Totuși, dacă asta vrei să faci, nu te obligă nimeni. Poți să targetezi manual, sau să faci oricare dintre lucrurile pe care nu le-am recomandat mai sus, dar nu o să-ți iasă la fel de bine, pentru că, ți-am zis, tu lucrezi cu pâlnia invers. Vei pierde din vedere aspecte, vei ajunge doar la o mână de oameni care să cumpere cu adevărat produsul sau serviciul tău.
În fine, una dintre cele mai importante concluzii cu care ar trebui să rămâi este: INFORMEAZĂ-TE!
Caută cât mai multe surse care să-ți furnizeze informații reale despre piață, despre fezabilitate, cumpărător și marketing. Ascultă oamenii care cu asta se ocupă, citește cărți de specialitate, dar nu mai apleca urechea la cei care îți vor spune că au auzit ei la cineva că merge și așa.
Poate că merge, dar nu la fel de bine cu ar merge dacă ai urma un plan creat de niște oameni avizați și care vor să te ajute să-ți duci business-ul la următorul nivel!