Legea compensației este ceea ce face ca orice persoană/business să primească exact ceea ce merită. ATENȚIE! Nu ceea ce crede el că merită, ci ceea ce acțiunile sale dovedesc că merită.
LIFE IS A BITCH? NO NO, LIFE is just fair. Ceea ce faci zi de zi contează enorm. Dacă azi te-ai trezit într-o situație care nu îți place neapărăt, acesta este rezultatul a ceea ce ai făcut zi de zi începând de acum 5 ani fix în ziua aceasta.
Dar ce înseamnă, de fapt, această lege? De ce „lege a compensației” și nu a câștigului sau a pierderii?
În business, cam ca în orice alt domeniu, ce dai, aia primești. Iar ca să poți discuta despre compensație, trebuie să știi de unde ai pornit, unde ai ajuns și tot ce ai făcut pe parcurs, altfel nu vei înțelege ce se întâmplă și vei crede doar că ești ghinionist sau meritai mai mult, dar n-a fost să fie.
GOOD research makes GOOD business.
Să zicem că vrei să începi un business, chiar azi.
Să zicem că este un business în domeniul fashion – domeniu foarte popular lately, care ți se pare interesant și despre care ai și câteva cunoștințe.
Cum faci să te asiguri că legea compensației funcționează în avantajul tău, în acest caz?
Păi, ca să începi un business, ca un antreprenor smart și responsabil, cu sau fără prea mulți bani, vei începe cu începutul. Adică îți alegi domeniul. Am stabilit deja, fashion.
Apoi, începi să cauți informații despre domeniu, cât să-ți faci intrarea pe piață.
Acest first research să știi că va fi compensat pozitiv, conform legii compensației. Dar nu orice research, ci unul care să-ți spună ceea ce contează cu adevărat!
It's not rocket science! It's good research!
Research-ul tău de intrare în piață ar trebuie să conțină câteva (ok, ok, sunt 5) întrebări/ puncte cheie:
– Cât de mare este piața aleasă?
Se zice că e bine să știi în ce te bagi și cam așa e! Dă un ochi pe piața aleasă (poate ți-ai ales vreo nișă de haine pentru business-ul tău de fashion) și vezi ce alte business-uri mai sunt pe acolo. Dacă sunt în număr mare, e de bine – asta înseamnă că ai ales o piață ok, unde există cerere.
– De cât timp activează în piață business-urile pe care le-ai găsit?
Cu cât sunt mai vechi pe piață, cu atât mai bine! Un business trecut de „copilărie” a ajuns la stadiul în care produce bani și este un business serios. Așa cum vrei și tu să fii, nu?
– Check out cifra lor de afaceri!
Poți să găsești online câte platforme vrei care să te ajute să afli cifra de afaceri și alte astfel de statistici ale unui business. Pe tine, aceste date te vor ajuta să estimezi dacă acelui business îi merge bine sau nu.
– Go online!
Cercetează cam câte căutări sunt zilnic pentru produsul pe care vrei tu să-l aduci pe piață. Vezi „ce zice online-ul” despre el, vezi dacă îl preferă.
– Research your product!
Selectează 10 articole dintre produsele tale. Poate cele care îți plac cel mai mult, poate vrei 2 hanorace, 3 perechi de pantaloni etc. Your choice!
Apoi, caută cele 10 modele de articol alese de tine și vezi ce prețuri au pe site-urile viitorilor tăi competitori. Business-urile care sunt deja pe piața pe care vrei să intri au deja o idee despre cum merge respectivul produs. Așa, poți să setezi și tu un preț „demn” de piața ta, adică nici prea mare, nici prea mic.
De când suntem noi prin business, am observat că, uneori, oamenii își pornesc business-urile în sens invers, Benjamin Button style.
Adică, se începe un business pornind de la produs (cel de care te-ai îndrăgostit tu, antreprenorul). Eventual se pornește de la produsul făcut din cele mai bune și scumpe materiale, cu cele mai bune cusături, iar la intrarea pe piață, apar surprizele – produsul are un preț mult peste media pieței!
Legea compensației. Ready? Action!
Să zicem că tu și business-ul tău online de fashion ați intrat pe piață fără research. Doar așa, în joacă, și cu un produs (cu tot cu preț) pentru care piața nu este deloc pregătită.
Ce faci dacă piața nu este pregătită să cumpere ce îi oferi tu?
Aici intră legea compensației în acțiune. Un antreprenor responsabil și care planifică înainte știe că pentru a scurtcircuita piața nepregătită trebuie să compenseze.
Adică să investească resurse, fie ele timp sau bani, în educarea pieței. Asta dacă vrea ca la un moment dat să-și vândă și produsul.
But hey, remember that research?
Ca să investești cum trebuie, ne întoarcem la research-ul inițial. Crezi că dacă ești un brand necunoscut pe piață și fără prea multe resurse, vei putea să educi piața?
Hmm.. Mai degrabă lasă brandurile mari să facă asta, iar tu culege roadele.
De ce să investești resursele, și așa limitate, în schimbarea percepției consumatorului, când poți să vinzi pe o piață deja educată de cei cu experiență în domeniu, care chiar au un cuvânt de spus?
Don’t wing it, research it!
Folosește legea compensației, fă research, don’t wing it!
Să știi că legea compensației funcționează și în sens pozitiv, și în sens negativ. Dar dacă tu o iei în seamă, nu te joci „de-a business-ul”, te poți pregăti pentru orice provocare de pe o piață, pentru orice nevoie de compensație. Poți acționa calculat.
Țintește tot timpul către next level și lucrează pentru el. Nu visa la miracole și nu te aștepta să ai succes dacă trișezi sau o iei pe calea scurtă. Legea compensației nu funcționează așa, bam!, și ai mult; mai mult, chiar îi penalizează pe cei care fac asta.
KEEP IN MIND!
Autor: Raluca Aprodu, Visionary Copywriter EVOLUTION Media