Foarte multe agenții de Social Media, cât și freelanceri din piață fac promisiuni pe care nu au reușit să le îndeplinească și unul dintre motive este că nici clienții nu s-au implicat așa cum au spus.
Cu toții așteaptă niște rezultate, însă nu știu, de fapt, ce înseamnă și cum trebuie să arate. Rezultatele în Social Media nu sunt reprezentate de un număr anume de followeri sau de like-uri.
Un singur lucru reprezintă, în Social Media, rezultatul: conversia. Practic, vânzările, programările pe care le faci, apelurile pe care le primești de la persoanele care sunt interesate de serviciul sau produsul tău. Acesta este singurul tip de conversie care, la sfârșit, va conta.
Vrei să îmbunătățești această conversie? Ai nevoie să ții cont de raportul pe care îl ai cu clientul online și să ții cont de următoarele 3 lucruri:
- Specifică foarte clar care sunt serviciile cu care te ocupi tu pentru a nu exista pe parcurs neînțelegeri. Astfel, clientul să nu se va aștepta să faci ceva ce nu este stipulat în contract. De exemplu, răspunsul la mesajele private. Foarte multe persoane nu înțeleg că o companie de Social Media nu înseamnă neaparat că are această îndatorire, de a răspunde la mesajele private, pentru că acest aspect intră în aria vânzării directe.
- Să știi ce să îți dorești de la posibila colaborare. Gândește-te ce îți dorești să obții prin intermediul acestei colaborări și ia în calcul tot ce trebuie să știi despre ce implică, până când ține și ce urmează să primești.
- Feedback-ul și comunicarea. Modul în care comunici, atât verbal, cât și nonverbal cu clienții din mediul online, contează. Dacă vrei să îți vinzi produsul sau serviciul, ai nevoie să ajungi la publicul tău prin mesaje care să le fie pe plac.
Trebuie să fie niște mesaje care să cuprindă ceea ce dorești tu să exprimi, dar într-un mod în care piața să îl accepte, pentru că vânzarea va fi făcută de decizia pieței față de felul în care tu comunici cu ea.
De aceea, mesajul trebuie să fie unul așa cum crezi tu că este potrivit, dar să fie, în mod constant, adaptat și modificat conform feedback-ului pe care îl primești din piață.
Feedback-ul de piață nu reprezintă părerea familiei sau a prietenilor, pentru că nu ei sunt specialiștii. Feedback-ul de piață îl afli doar dacă ești atent la anumite aspecte (cum crești organic, de ce crești, cum îți merg campaniile, ce conversie ai pe campanii, bugetul pe care l-ai folosit și rezultatele pe care le ai, cum interacționează lumea cu campaniile tale).
Comunicarea pe care o faci cu clientul este foarte importantă. Clienții se așteaptă ca agenția ta să se ocupe și de vânzarea produsului sau serviciului tău, de aceea trebuie să știe ambele părți ce are fiecare de făcut atunci când încheiați un contract.
Agenția se poate ocupa de postările și campaniile tale, dar tu ești singura persoană care se poate ocupa de vânzare, pentru că doar tu știi cu ce este mai special produsul tău față de concurență.
Te înșeli dacă tu crezi că o agenție de Social Media va trebui să vândă în locul tău. Nu trebuie să adopți speech-uri speciale, ci trebuie să vorbești din inimă. Plus că, tu ești singurul care va reuși să pună în valoare produsul/serviciul pe care vrei să îl vinzi, pentru că tu știi detalii din spatele cortinei pe care le vei putea folosi drept propriile atuuri. Tu știi ce ai în plus față de concurență și ce să transmiți ca să dai de înțeles acest lucru.
Singurul lucru care va face cu adevărat diferența este dacă te vei implica sau nu în business-ul tău.
Te aștepți că agenția de Social Media să facă aproape totul? Cam asta se și întâmplă: îți va crea un branding, va contura imaginea business-ului tău, îți poate face și logo-ul și te va ajuta să crești adoptând diverse strategii de campanii. Însă, singura persoană care reușește să facă diferența în piață ești tu, creatorul business-ului. Tu trebuie să fii all-in, la fel ca agenția cu care colaborezi și care se ocupă de promovarea ta în mediul online.
Vrei ca business-ul tău să crească în mediul online? Este foarte important să ții cont de aceste 3 aspecte care arată cât de importantă este comunicarea cu potențialul client, cu cel care se ocupă de promovarea ta în online, dar și comunicarea cu tine însuți.
Setează-ți obiectivele și întocmește o listă de priorități. Fă-le cunoscute aceste aspecte viitorilor tăi colaboratori pentru a fi sigur că mergeți împreună către direcția dorită!
Ai grijă de business-ul tău și nu uita cât de important este să comunici, să ții cont de feedback-ul primit și să te implici și tu la fel de mult așa cum o fac cei cu care colaborezi!