
Bine ai revenit, drag proprietar de business care își dorește rezultate instant! Știi că este imposibil să le obții peste noapte, însă dacă faci lucrurile corect și cu conștiinciozitate, îți vei asigura creșterea de care ai nevoie în mediul online. Iar astăzi o să vorbim despre o componentă foarte importantă în acest sens.
Concurența: fie o ignorăm prea tare, fie o analizăm excesiv
Înainte de toate, trebuie să înțelegi faptul că piața este strict reglementată de numere, care sunt extrem de importante, mai ales într-un mediu dinamic și instabil, cum este cel din România.
Atunci când îți lansezi o nouă afacere pe piață, unul dintre cele mai importante lucruri de care trebuie să ții cont este concurența cu care o să te confrunți. Deși e important să ai încredere în businessul tău, e la fel de important să stai cu ochii și pe concurență, pentru că dacă o ignori, s-ar putea să îți fure clienții de sub nas. De ce?
Online-ul: din ce în ce mai aglomerat
Mediul online este extrem de aglomerat și există extrem de multă concurență pentru orice domeniu, dar și între domenii. Te întrebi cum este posibil așa ceva? Ei bine, să nu crezi că va trebui să „te bați” în vizualizări și conversii doar cu cei din același domeniu ca al tău. Dacă vinzi mâncare, tu nu ești în concurență doar cu ceilalți producători de mâncare, ci ești în concurență cu toți cei ce se luptă pentru atenția și display-ul unui utilizator de internet, scopul final fiind ca acesta să interacționeze cu ei.
Doar gândește-te: în fiecare zi, Facebook (spre exemplu) afișează sute, poate chiar mii de reclame doar în România, cu produse și servicii dintre cele mai diverse. Însă în afara faptului că un utilizator nu are fizic suficient timp pentru a le vedea pe toate, dintre cele care vor ajunge totuși la el, acesta va interacționa doar cu cele care vând produse și servicii care îl interesează în mod exclusiv. Iar de aici ajungem la…
Importanța unui studiu de piață riguros
Pentru a înțelege din ce în ce mai bine tendințele pieței în care activezi, ai nevoie de un studiu de piață constant, prin care să obții datele necesare cu ajutorul cărora să-ți dezvolți businessul și să ai un avantaj în fața competiției tale.
Iar înainte de a face acest studiu de piață, mai întâi stabilește:
- cărui tip de consumator îi sunt adresate produsele sau serviciile tale;
- căror nevoi ale consumatorului răspunde produsul sau serviciul tău;
- ce plus-valoare poate businessul tău să aducă pe piață;
- ce poți oferi în plus față de concurența ta.
Pe scurt, trebuie să-ți plasezi cu mare atenție produsul în piață. Crezi că te descurci s-o faci de unul singur? Ei bine, dă-ne voie să te contrazicem.
„Pot să fac și singur” – greșit!
Majoritatea antreprenorilor români pleacă la drum cu aceeași mentalitate greșită de „Eu știu deja toate lucrurile astea”. Ei intră în online, dar nu au un ecosistem pus la punct, postează de pe telefon, din an în Paște, apoi se întreabă de ce nu au rezultate, unde sunt vizualizarile și când o să apară prima conversie.
Tu trebuie să înțelegi faptul că, în momentul în care intri în online, ai oportunitatea uriașă de a avea rezultate DOAR DACĂ știi să-ți setezi ecosistemul așa cum trebuie și să ai răbdare. Trebuie să-ți setezi pe termen scurt, mediu și lung niște obiective pe care să le urmărești. Într-un plan de afaceri, trebuie să existe și un plan de promovări (ceea ce noi facem) și să existe niște date care să-ți indice dacă te afli pe drumul corect.
Tot acest proces ia timp și necesită un nivel cel puțin mediu de cunoaștere a marketingului online. Nu ai cum să te ocupi și de asta, și de administrarea afacerii tale în același timp. Tocmai din acest motiv ai nevoie de specialiști care să-ți pună la punct întreg ecosistemul din mediul online. Despre acest subiect am mai vorbit și în articolele și live-urile trecute, de fiecare dată când am avut ocazia. Dacă tu nu delegi pe cineva care să se ocupe de social media marketingul tău, atunci concurența ta o va face cu siguranță!
Concurența ta nu doarme, concurența ta apelează la experți
Dacă businessul tău merge bine, ăsta nu este un motiv să te culci pe-o ureche. Dacă tu ai o cafenea de succes, trebuie să fii conștient de faptul că încă 10 oameni se gândesc să deschidă și ei o cafenea exact ca a ta. Oricât de puternic crezi că ești în mediul antreprenorial, dacă nu te adaptezi constant, nu ești atent la concurența ta și nu apelezi la experți care să te ajute să crești constant în mediul online, atunci riști să devii din ce în ce mai vulnerabil.
Concluzii
Tot mai mulți oameni capătă spirit antreprenorial, își doresc să facă lucruri noi și se luptă zilnic pentru „o felie din plăcintă”. Așa că, pentru a-ți consolida businessul în online, fii smart, fii atent la concurența ta, dă-le experților șansa de a face lucruri de calitate pentru tine și, nu în ultimul rând, actualizează-ți constant afacerea și modul în care te promovezi!
Noi suntem aici oricând ai nevoie de servicii complete de diagnoză, consultanță de business și creare de conținut online, iar pentru mai multe exemple concrete despre acest subiect, urmărește live-ul lui Gabriel Bălan, co-fondator rEVOLUTION Media: