Timp de citire: 10 minute
Tu cu ce te ocupi în pandemie?
Probabil lucrezi de acasă, citești știri despre coronavirus, stai pe chat-uri cu prietenii, te uiți la seriale sau asculți podcasturi. Dar, să știi că acest „comportament de pandemie” pe care l-ai avut în ultimele 6 luni, este și comportamentul pe care îl are restul populației lumii.
În toată această perioadă, peisajul digital la nivel global a evoluat rapid și, chiar dacă ne aflăm deja în a doua jumătatea a anului 2020, pandemia COVID-19 continuă să influențeze comportamentul nostru în online. Platformele de socializare au devenit preferatele noastre, iar anul acesta, pentru prima dată în istorie, mai mult de jumătate din populația lumii a folosit una sau mai multe platforme de social media. That’s a milestone!
Cum se mai trăiește „viața” online?
Nevoia de distanțare fizică și lipsa de socializare directă au împins userii social media spre a căuta metode de conexiune cu ceilalți. Mesajele și pozele din CHAT-uri nu mai sunt de ajuns, utilizatorii vor mai multă conexiune și apelează la VIDEO CHAT-uri și chiar LIVE STREAM-uri.
Pe lângă dorința de conexiune, în comportamentul de pandemie a apărut și nevoia de ENTERTAINMENT, mai accentuată acum în social media. Utilizatorii de platforme sociale au devenit mai deschiși la tot ce e fun sau cu potențial distractiv, de la video-uri la ads. Munca de acasă și lipsa distracțiilor obișnuite (mersul la film, restaurant, etc.) au făcut utilizatorii mai susceptibili la a da atenție conținutului fun.
Pe lista noilor comportamente în social media, adăugăm și factorul NEWS. Platformele sociale sunt sursă de știri pentru o mare parte dintre utilizatori, iar în această perioadă, îngrijorarea și nesiguranța create de COVID-19 au generat cerere pentru informații, dar și ofertă pe măsură.
Userii preferă, și chiar distribuie, diverse informații despre pandemie, iar în ceea ce privește brandurile, tot ei le preferă pe cele care promovează produse sau servicii relevante situației actuale.
Facebook, Instagram și YouTube rămân locurile unde nevoile consumatorilor de internet sunt împlinite. Totuși, platforme precum TikTok, sau Twitch vin în viteză din spate și devin populare printre utilizatorii social media.
Dar, hai să citim printre rânduri și să vedem cum te poate ajuta pe tine acest shift de comportament al consumatorilor din mediul online!
Cu siguranță știi deja că, dacă vrei să te promovezi online (fie că este vorba de self- branding sau de promovarea business-ului), mai întâi, trebuie să-ți identifici și să-ți cunoști publicul țintă! Concentrează-te pe „de ce”, nu pe tehnologia sau device-urile care merg pe aceste platforme și folosește socializarea în…promovarea ta.
• Fii acolo! Fii prezent pe Facebook, pe Instagram, Twitter, oriunde se află userii pe care îi targetezi și socializează – creează o relație între ei și brandul tău.
Cunoscutul brand Ford, care e pe piață de mai bine de un secol, a avut partea lui de crize sociale prin care a trebuit să treacă. Și totuși, anul acesta a ținut să-și transmită susținerea în lupta COVID-19: s-a apucat de produs echipamente medicale. Dar, cel mai important, le-a spus și consumatorilor săi despre asta! – într-o serie de 2 ads-uri, intitulate „Built to Lend a Hand” și „Built for Right Now”. Și așa, Ford întărește tradiția de peste 100 de ani de susținere a consumatorilor și a propriei misiuni.
Bineînțeles, nu trebuie să fii Ford și să ai o experiență de peste un secol, dar Fă ca Ford! –adică, arată că îți pasă și arată că îți pasă de lucrurile de care le pasă și follower-ilor tăi!
• Fii fun! Generează engagement și content de calitate care să ofere acel entertainment pe care îl caută utilizatorii social media.
Fă un eveniment digital pe paginile tale de social media, fă un livestream! Astfel , nu doar că te conectezi cu fanii tăi, dar poți să-ți creezi și noi oportunități – exact, vânzări.
Poți chiar să lansezi produse sau servicii noi, cum a făcut celebra casă de modă Michael Kors. Designerul a lansat o colecție de genți customizabile și a făcut asta nu printr-o prezentare pe catwalk, ci prin intermediul unui LIVESTREAM.
De fapt, o serie de livestream-uri și video-uri scurte, care la rândul lor, au fost stimulate de diverse experiențe digitale. Una dintre aceste experiențe, fiind un quiz de lifestyle, la finalul căruia primești recomandări pentru geanta potrivită stilului tău, geantă Michael Kors, normal.
• Be newsworthy! Fii un brand relevant în mijlocul pandemiei! Implică-te, susține valori și cauze, fii parte din comunitate.
Poate ai auzit că, de când cu pandemia, LinkedIn a pus la dispoziție 16 cursuri gratis, cu teme ca productivitatea sau construirea relațiilor online și a echilibrului work-life.
Sau, probabil ai citit despre fabuloasa sumă de 1,25 de milioane de euro pe care brandul Giorgio Armani a donat-o spitalelor din Italia. Ei bine, toate acestea nu sunt doar știri, sunt moduri de a fi parte din comunitate!
Nu trebuie să donezi milioane de euro sau dolari, dar poți să ajuți comunitățile din zona ta și, mai ales, pe cele de pe paginile tale. Vino cu sfaturi utile, vezi cum e brandul tău util pentru problemele acestei perioade și fă ceva să apari în news feed!
Cum trendul este în creștere, iar oamenii se bazează tot mai mult pe rețelele social media, este important să înțelegi oportunitatea pe care aceste platforme ți-o oferă. Astfel, poți să-ți faci brandul sau business-ul util și productiv pentru consumatori.
Poate este un exercițiu de „back-to-basics”, unde trebuie să te întorci la esență, la nevoia consumatorilor. Dar într-o lume care și-a reamintit că social media este mai întâi despre socializare – orice întoarcere „to the basics” este posibilă!
Și totuși, dacă nu ești obișnuit cu navigatul prin the good and bad side of social media, s-ar putea să nu știi de unde să începi. Dar crede-ne, nu e imposibil și ca să te ajutăm, îți dăm noi un headstart. Găsești pe site-ul nostru un tool de diagnosticare online, primul din România, https://revomedia.ro/diagnoza/ , care să te ajute să-ți faci o idee unde stai bine la capitolul promovare și branding și unde poți să aduci îmbunătățiri.
În rest, stay sharp și ține pasul cu schimbările!
Autor: Raluca Aprodu, Visionary Copywriter EVOLUTION Media