În ultimii ani, România a evoluat în mod constant în ceea ce privește online-ul si cam totul a devenit viral.
Iar cum trăim o perioadă în care fiecare business încearcă să se mute și să se promoveze online, e clar că „viral” este cuvântul de pe buzele oricărui om de marketing.
Cum creezi viralitate? Poți oare?
Trebuie să devii penibil? Cu toții știm, și eu, și tu, că orice conținut de calitate prinde greu…
Păi și eu ce mai creez? Dansez în fața camerei, ma prostesc doar pentru like-uri?
O să discutăm pe îndelete acest subiect des vorbit, dar după ușile închise, căci na… până la urmă, toți îți vor atenția, chiar și noi. Acum întrebarea rămâne ce faci cu ea!
Hai să trecem câteva lucruri importante în revistă. Dacă anul trecut mulți încă își permiteau să fie laggeri și să ignore online-ul, că na: ”merge și așa acum”, cererea pentru switch-ul de la offline la online a crescut semnificativ în ultimul an, și odată cu aceasta, a crescut și numărul celor care încearcă (da, doar ÎNCEARCĂ) să ofere servicii de marketing online sau chiar profită de cei care au nevoie de ajutor.
Mulți promit rezultate, alții promit „minuni în online” pe care nu le pot îndeplini. Și, de cele mai multe ori, acești oameni explică greșit ceea ce înseamnă contentul de SMM doar pentru că atunci când ai un interes e greu să te detașezi emoțional.
Așa cum am mai spus, business fără dezvoltare personală este greu să mai construiești, pentru că trebuie să știi SĂ DAI VALOARE FĂRĂ SĂ AȘTEPȚI NIMIC LA SCHIMB!
Mulți ne consideră și acum nebuni că dăm atâta valoare si nu cerem nimic, iar întrebarea este mereu aceeași: DE CE? Iar răspunsul este mereu același: NU vrem să te încolțim, nu vrem să profităm pe termen scurt, iar lupta „a mea e mai mare” am depășit-o demult. Vrem pur si simplu să ajutăm antreprenorii să înțeleagă că orice construiesc o fac pentru generații și generații și nu pentru mâine. Deci jocul ăla frumos și interesant este mereu pe termen lung.
„Câte bordeie, atâtea obiceiuri”. Dar când vrei să-ți muți afacerea în online, pe cine să crezi? Pe cine să alegi din toți cei care promit marea cu sarea?
Tocmai de aceea, astăzi vom vorbi despre un element-cheie în Social Media - CONVERSIA!
Ce înseamnă conversiile?
Foarte mulți le promit, puțini le înțeleg.
De cele mai multe ori, focusul este pus pe o parte din platformele de SM care, de fapt, nici măcar nu contează. Sunt mulți cei care cred că o conversie înseamnă doar like-uri și followeri.
Hai să-ți explic și poți testa ce zic aici:
În SM, orice platformă alegi, aceasta își protejează creatorii de conținut, adică pe aia nebuni care postează mereu.
Gândește-te: nicio platformă nu își creează propriul conținut, așa cum nici Uber nu are mașini proprii, cel puțin nu la noi. Și așa cum Uber îl va proteja prin a îi da mai multe curse unuia care e mai mult activ, la fel și Facebook, Instagram, Youtube etc. îl vor proteja pe cel care creează conținut. ACEASTA ESTE REGULA NR 1.
Deci dacă nu postezi regulat nu contezi, oricât ai încerca!
Acum întrebarea e cum te impui dacă ai depășit prima bariera? PRIN ENGAGEMENT!
O engimă totală… Creezi conținut care să atragă oamenii să interacționeze! ”Dar nu interacționează”, spun mulți.
Desigur că nu! Și aici e un proces: cu cât te văd mai mulți, cu atât ai șanse mai mari să interacționeze și acest proces nu se face o dată și gata! ”Pun o întrebare, nu răspunde nimeni… nu mai fac că de, nu merge. ” NUUUU!
REPET PROCESUL PÂNĂ DĂ REZULTATE! Până la urmă, va răspunde cineva, dar trick-ul adevărat este să scrii pe limba lor! Pe limba mea, bre… ca nu am eu timp de formalități și politețuri forțate doar să îmi afli nr cardului.
DECI DA! Contează like-urile, share-urile și comentariile, că îți dau un boost acestui scor de interacțiune și te fac mai vizibil. AȘA ESTE PESTE TOT! Și la magazinul de la colțul străzii îl servește mai repede pe cel care vine mereu și cheltuie mai mult. GET IT?
ACUM ajungem la ultima parte: că trebuie să cheltui! Ohohhooooo, da, ai înțeles corect! Trebuie să cheltui, nene. Păi câte lucruri în viață sunt pe degeaba?
The more you spend the more you earn… ai auzit-o pe asta? Nu scrie nicăieri cash out. Nu pornești campanii așa, după câți bani îți rămân de la shopping prin buzunare.
TOATE SUNT INTERDEPENDETE! ASCULTĂ BINE ce zic... și toate au nevoie de seriozitate și continuitate!
ȘI DA, E CORECT AȘA… Păi cei care deja sunt activi și îndeplinesc toate de mai sus de ce ar trebui să își piardă din cifra de afaceri fiindcă unul sau altul, sau poate chiar TU, s-a decis să încerce?
Dacă vrei să te comporți cu Social Media Marketing ca la păcănele, să le încerci pe toate până una te duce în grădina cu morcovi să iei bonusul, mai bine las-o moartă.
Simți că ai nevoie și de un număr pentru această conversie?
E SIMPLU: Uită-te la numărul de produse vândute într-o lună – și, uite așa, afli cât este conversia! Dar înțelege că nimic nu se întâmplă dacă nu îndeplinești necesarul de mai sus. Nu este negociabil, astea sunt condiții.
Acum, că am clarificat puțin ce înseamnă conversia, hai să vedem ce poți tu să ceri de la o companie de SM, de la un freelancer sau de la oricine altcineva care îți promite o „viață” online plină de succes.
Primul lucru pe care trebuie să-l faci atunci când cineva îți promite marea cu sarea este să verifici dacă acea persoană sau companie poate să-ți ofere ce-ți promite.
Nu e suficient să asculți ce zice, ci mai degrabă să urmărești ceea ce face, pentru că doar acțiunile sale îți pot comunica adevărata lui valoare. Dacă nu face vânzări, nu îți poate aduce nici ție clienți. Dacă nu respectă regulile pe care încearcă să ți le impună ție, cu siguranță nu are sfaturi demne de urmat.
Până la urmă, acțiunile vorbesc mai mult decât cuvintele, iar dacă nu vezi la el ce-ți promite, cum să crezi?
Conversia nu stă în postările organice, dar ai nevoie de ele. Ține minte asta și cere ce ți se cuvine! Dacă decizi să faci doar 1-2 postări pe săptămână fiindcă e mai ieftin și niște boost posturi doar pentru că este mai ieftin, trebuie să îți asumi și că nu vei avea rezultate.
Oricât de des ai posta, șansele să faci o vânzare dintr-o postare organică sunt minime, chiar aproape de zero la inceput. Trebuie să ai influență dacă vrei să vinzi organic, iar asta se clădește în timp!
Vânzările se fac prin campanii publicitare, prin promovarea a ceea ce tu vrei să vinzi, acolo unde trebuie promovate. E un fel de produsul potrivit la locul potrivit.
Poți să primești 1000 de like-uri și comentarii, dar dacă acei oameni nu cumpără produsele tale, nu prea te ajută like-urile și nici măcar boții care-ți măresc numărul de followeri. În schimb, printr-o campanie publicitară îți aduci pe pagină potențialii clienți. Și, de multe ori, cei care cumpără, doar cumpără, nu stau să dea like-uri și share-uri.
Conversia adevărată se face doar prin campanii publicitare!
Dacă nu știi de ce, explicația e simplă: prin promovarea plătită, ajungi exact la acei clienți interesați de produsul tău.
Desigur, postările organice, pe lângă întreținerea algoritmului, te ajută și să îți transmiți povestea, să ții la curent publicul urmăritor cu activitatea, să rămână aproape de brandul tău și chiar să te cunoască, astfel încât să ia în calcul achiziția produselor și serviciilor tale.
Însă ceea ce face cu adevărat diferența sunt campaniile plătite, cele care ”construiesc” rezultate pe baza activității zilnice, care vin în întâmpinarea celor care au nevoie de produsul tău și îl prezintă ca soluție.
Prin intermediul lor, poți ținti publicul cu anumite caracteristici, astfel încât să maximizezi șansele de vânzare și să optimizezi costurile.
De asemenea, un alt punct-cheie în promovarea online este să nu te rezumi la o singură platformă, ci să mergi acolo unde clientul tău este prezent. Într-o lume în care accesul e liber și facil la aproape orice ne dorim, la câteva click-uri distanță, e important să creezi un ecosistem în jurul brandului tău, astfel încât să câștigi încrederea publicului, să îi fii aproape și să îi oferi șansa de a găsi imediat produsul tău atunci când are nevoie de el.
Până la urmă, asta face diferența dintre un job 9-5 și ceea ce faci cu adevărat din pasiune: atunci când iubești ceea ce faci, te documentezi, experimentezi, testezi cât mai mult până ajungi la varianta optimă pentru tine și business-ul tău și, mai ales, pentru ca acesta să crească.
Te ajutăm și noi, de aici de la rEVOLUTION Media, cu o întreagă colecție de sfaturi și recomandări cu și despre Social Media. Le găsești pe toate pe site-ul nostru, pe canalul de Youtube și, bineînțeles, pe Facebook, în live-urile de joi!
Despre conversii, rolul lor și cum poți să-ți optimizezi prezența în SM pentru a genera conversii, afli de la Alexandru Ilie co-fondator rEVOLUTION Media în videoul de mai jos.
Autor: Raluca Aprodu, Visionary Copywriter EVOLUTION Media