Deși nu se pune accent pe acest subiect, educația antreprenorială este mai mult decât necesară dacă vrei ca brandul tău să reziste pe piață. Gândește-te la branduri ca Apple, Tesla, Facebook, Google. Toate reușesc să se impună pe piață și își fac loc indiferent de cât de aglomerată și complexă este.
Scopul educației antreprenoriale este să te pregătească pentru orice.
Educația antreprenorială nu poate reprezenta un model de business care să fie static, pentru că viața este în continuă mișcare. Așadar, antreprenoriatul este, mai degrabă, o strategie pentru tine și business-ul tău.
Contează să ai un mindset foarte bun și să reușești să te plasezi pe piața potrivitiă, la momentul potrivit. De asemenea, este necesar să te adaptezi trendurilor și se le înglobezi armonios în povestea brandului tău pentru a continua lupta cu competitorii tăi.
Dacă nu reușești să te adaptezi, o să pici. Unul dintre cele mai bune exemple pentru această situație este Nokia, un brand care nu a reușit să se adapteze rapid la cerințele și nevoile oamenilor, deși a fost printre primii inițiatori care au contribuit la creșterea industririei de comunicații și a celei de Internet.
Iată cele mai importante 4 reguli în educația antreprenorială:
Prima regulă: Never give up!
Nu renunța niciodată, indiferent de cât de greu poate să fie. Există momente dificile, dar o să ai parte și de momente extraordinar de frumoase. Dacă vrei să ai succes trebuie să înveți cum să te motivezi pentru a merge mai departe, indiferent de greutățile pe care le întâmpini. E important să știi să nu renunți niciodată și să o iei de la capăt ori de câte ori este necesar pentru ca business-ul tău să aibă o continuitate.
Fiecare brand puternic a avut un început anevoios. Până să se stabilizeze lucrurile, în primii ani poate să fie mai greu decât ți-ai imaginat. Contează mult ca persoanele cu care lucrezi să împărtășească viziunea ta și să creadă la fel de mult ca și tine.
A doua regulă: Continua să te îmbunătățești, să te dezvolți, să crești!
În fiecare an vor apărea trenduri noi pe care va trebui să le înțelegi și să le adopți. Dacă, de exemplu, știi că ești foarte bun pe copywriting sau pe graphic design trebuie să ai în vedere că de la an la an va trebui să te mulezi pe noile tendințe, pentru că acestea se vor schimba frecvent, chiar cu un ritm destul de alert. Copleșiți de frecvența cu care apar noile trenduri, oamenii tind să se oprească din a învăța și nu mai evoluează.
Trebuie să te cunoști mai mult pe tine pentru a știi cum să faci față provocărilor. Scrie pe o hârtie cam care ar fi acele atribute de care ai tu nevoie pentru a-ți dezvolta business-ul. De exemplu, pentru a fi un marketer bun trebuie să știi să vinzi. Deci, e clar că trebuie să știi cum să vorbești cu oamenii, să știi să îți faci un pitch.
Întotdeauna să cauți oameni care să te inspire și de la care să înveți cum să reușești cu ceea ce îți propui.
A treia regulă: Nu căuta shortcut-uri!
Nu există soluții care să îți aducă succesul pe care ți-l dorești și pe care să îl ai pe o perioadă mare de timp. Shortcut-urile nu te învață să fii un expert. Să fii expert înseamnă să fii acolo, să fii susținut, să ai succes, să te adaptezi la piață și să reușești să înțelegi nevoile oamenilor.
A patra regulă: Adaptează-te!
Adaptează-ți produsul la necesitățile pieței și la nevoile oamenilor. Dacă nu înțelegi sensul și importanța adaptării poate însemna sfârșitul business-ului tău. Pentru publicul tău contează să îi dai ce își dorește și să se identifice cu produsul tău. De exemplu, noi vrem să scoatem pentru Rich Mindset o linie de îmbrăcăminte, dar care să nu se reprezintă pe noi, ci pe oamenii care vor purta aceste articole vestimentare. Nu vom face un tricou cu un citat care să ne reprezinte pe noi, ci pe oamenii care vor purta aceste tricouri.
Este important ca tu să înțelegi piața. Chiar și business-ul pe care l-am creat noi aici este unul creat pe baza necesităților oamenilor, pentru că, în primul rând, suntem extrem de maleabili și, în al doilea rând, acest business este un serviciu complet, un aspect foarte important pentru clienți, fiind o soluție simplă. Oamenii au nevoie de soluții simple și la care să aibă acces imediat, care să le rezolve orice fel de problemă.
Gândește-te dacă WhatsApp va începe să introducă reclame (lucru posibil în anul următor). Îl vei mai folosi sau vei utiliza altă aplicație asemănătoare? Cel mai probabil, puțini vor fi cei care vor renunța și vor folosi Telegram, iar WhatsApp o să fie în continuare folosit, pentru că este cel care rezolvă o problemă extrem de importantă de comunicare.
Aceste 4 reguli sunt extrem de importante in antreprenoriat. Reține faptul că atunci când decizi să îți deschizi propriul business trebuie să îți asumi ceea ce urmează. Să fii responsabil atât pentru tine, cât și pentru clienții tăi. Și să fii pregătit pentru eventualele momente mai puțin plăcute, momente în care trebuie să muncești de două ori mai mult pentru a te asigura că acela nu va fi sfârșitul business-ului tău. La fel de important este să știi că antreprenoriatul nu înseamnă să ai un program fix de la 9 la 5, de luni până vineri. Dacă ai acest mindset, deja ai pierdut. De ce? E foarte simplu. Pentru că mereu va exista o piață concurențială încurajată.
Nu uita că cea mai bună strategie de business este să îți pese.
Trebuie să iubești ceea ce faci, trebuie să îți iubești clienții și să te implici în business-urile lor.
Fii asumat și ține pasul cu noile trenduri dacă vrei să fii printre primele alegeri ale oamenilor!
Dacă vrei să afli mai multe despre cele 4 reguli în antreprenoriatul , Gabriel Bălan, co-fondator rEVOLUTION Media, discută toate secretele pe care le poți folosi în videoul de mai jos.
Autor: Andra Macovei, Visionary Copywriter EVOLUTION Media