
Bine ai revenit, drag rEvoluționar dornic de rezultate online! Dacă într-adevăr le ai sau nu, rămâne să ne spui tu. În postarea de azi, Alexandru Ilie, co-founder Revolution Media, îți va explica în detaliu cum stă treaba cu prezența în social media.
O întrebare pe care am întâlnit-o foarte des în mediul online, ca echipă de marketing, și care îi macină pe mulți este următoarea: „Eu de ce nu am rezultate?” Indiferent de ce parte a baricadei te afli, fie că ești un antreprenor care a încercat să-și facă singur publicitate, fie că ești o agenție care prestează aceste servicii contra cost, în mod sigur ai avut cel puțin o dată această întrebare în cap.
Alexandru Ilie știe exact ce sunt aceste rezultate, cum le poți îmbunătăți și de ce contează atât de mult în piață și este gata să împărtășească sfaturi prețioase despre cum poți crește ca brand în social media.
Așadar, ce înseamnă să ai rezultate online din punctul de vedere al lui Alexandru Ilie?
Rezultatele sunt de mai multe tipuri. Dacă ești un brand la început de drum, de cele mai multe ori, acestea înseamnă încasări. În astfel de cazuri, știm că îți dorești rezultate mari cu cheltuieli minime. Dacă ești un brand mediu, atunci rezultatele constă în a-ți crește audiența și de a te face cât mai cunoscut. În acest punct, deja nu te prea mai uiți la buget atâta timp cât este unul rezonabil. Iar dacă ești un brand mare, tot ceea ce mai contează este să fii cât mai prezent în piață, ca lumea să știe mereu de tine. În astfel de cazuri, se bagă bani în publicitate într-o varietate de moduri (dar nu întotdeauna cele corecte).
Dar astăzi o să vorbim despre motivele pentru care aceste companii, indiferent de nivelul lor, au sau nu rezultate.
Cum obții rezultate online pentru companiile mici, medii și mari?
În piața românească, se vorbește foarte mult despre KPI. Din păcate, mulți nu știu ce înseamnă și, atunci când promit un KPI clienților lor, se referă strict la numărul de oameni care intră pe site sau pe pagină. Ei bine, la sfârșit de lună, acest lucru nu înseamnă conversie. Iar așa cum am menționat anterior, pentru businessurile mici, conversia contează foarte mult. Iar fără acea conversie, compania nu va mai putea plăti echipa de marketing din spate, lucru ce va face colaborarea extrem de dificilă sau chiar va duce la încetarea acesteia.
(Mai multe despre KPI poți citi în acest articol.)
Fie că ești antreprenor sau agenție, trebuie să ai o discuție corectă cu celălalt despre ce înseamnă rezultatele. Atunci când vorbești despre rezultate online, trebuie să ai o misiune foarte bine pusă la punct, o strategie corectă și așteptări realiste, ne mai spune Alexandru Ilie. În schimb, dacă te aștepți ca 100 de euro pe lună să-ți producă 10.000, acest lucru nu o să se întâmple. De asemenea, trebuie să ai deja un buget prestabilit, realist pentru obiectivele tale și direct proporțional cu mărimea afacerii tale.
Dacă reprezinți o companie medie, care nu mai are probleme cu plata chiriei sau a salariilor, poți începe să te concentrezi pe aducerea a noi clienți și pe reclame care să ajungă la cât mai mulți oameni, astfel încât să se afle de tine. Atunci când vorbești cu compania ta de marketing, trebuie să ai foarte bine puse la punct o misiune și o viziune. De ce? Pentru că oamenii nu mai cumpără doar pentru că ai cel mai ieftin produs, ci încep să cumpere pentru ei simt o legătură cu brandul tău. Iar în momentul în care aceștia vor avea nevoie de serviciul și produsul tău, vor apela la tine doar dacă ești acolo când au nevoie și ai avut suficientă răbdare să creezi această legătură cu ei.
În cazul companiilor mari, din păcate, în România nu există niciun fel de branding corect. Preferă să bage bani în panouri stradale, în radio și în televiziuni pentru a face un boom pe termen scurt în loc să împartă acest buget uriaș și să aloce o parte consistentă acolo unde se află cu adevărat audiența din ziua de azi: pe social media.
Alexandru Ilie: „Nu ai rezultate online pentru că nu te interesează ceea ce faci.”
Exact, ai citit bine! Indiferent de categoria din care afacerea ta face parte, lipsa rezultatelor este cauzată de lipsa strategiei, lipsa comunicării sau lipsa alocării unor bugete corecte unei echipe de oameni specializați în domeniu.
Acum te întrebi ce este de făcut? Ei bine, trezește-te de dimineață și:
- fă research,
- stai cât mai mult în piață,
- vezi ce are nevoie aceasta,
- identifică modul în care trebuie să comunici cu publicul tău țintă,
- pune în aplicare toate cunoștințele și sfaturile de mai sus.
Totodată, Alexandru Ilie susține că este extrem de important să iubești ceea ce faci, să investești timp în activitatea ta de promovare, să-ți creezi un plan foarte bine pus la punct, să plătești un profesionist care să facă treaba asta și să-ți setezi niște obiective realiste cu privire la bugetul pe care îl poți aloca și la timpul în care îți dorești rezultate.
Concluzii
Să ai rezultate online nu este o treabă chiar atât de simplă. Însă atâta timp cât faci lucrurile în mod corespunzător, șansele ca lucrurile să meargă din ce în ce mai bine cresc pe zi ce trece.
Până data viitoare, îți lăsăm aici un videoclip cu mai multe exemple concrete despre acest subiect și, totodată, te invităm să descoperi mai multe despre Alexandru Ilie chiar de pe site-ul său!