
Salutare revolutionari dragi! Bine v-am regăsit aici, pe blog, cu încă un articol în care vorbim despre rezultatele în mediu online!
Știm cu toții că toată lumea își dorește rezultate în mediul online, dar, mai ales, toată lumea vrea să găsească un mod prin care să le urmărească.
Acestea fiind zise, o să discutăm, în primul rând despre mai multe tipuri de succes în online, iar, mai apoi, despre o metodă de raportare care te ajută să ții din scurt activitatea din mediul online, de pe social media.
Pe noi, toată lumea ne întreabă despre succes, și ca să începem în forță, o să vă dăm un exemplu: dacă ai de gând să vii cu o reprezentare pe online și să faci ceva pentru business-ul tău, să generezi clienți, nu încerca!
Treaba asta cu venitul și încercatul, o săptămână, două, nouă, în 100% din cazuri, nu funcționează! Dacă gândirea ta este doar de a încerca ceva, trebuie să înțelegi că nu o să obții rezultate! O să-ți explicăm de ce.
- În primul rând, când încerci, nu o să fii niciodată all-in. O să alegi o opțiune la întâmplare, fără să faci măcar puțin research înainte să vezi ce variante ai. O să alegi un freelancer care o să te îmbârlige cu ceva, sau o agenție, sau chiar de unul singur, dar nu vei obține niciun rezultat!
- Vei face totul la ghici, fără să ai vreun fel de strategie. Dacă spre exemplu, te duci la un profesionist și îi spui ce îți dorești și că vrei să încerci să faci ceva pe zone de online, dacă acceptă cu siguranță îți vrea doar banii și nimic mai mult.
Fii all in sau all out! Totuși, noi putem să înțelegem și că e foarte populară această teamă de a pierde bani, tocmai de aceea, succesul, practic, înseamnă conversia finală. Dacă vrei să-ți măsori succesul în online, te duci mereu la vânzări și urmărești din scurt ROI-ul.
Ținând cont că este o diferență uriașă între Branding Marketing și vânzări, fiecare au scopuri diferite, practic marketingul este o anexă a vânzării. Ce înseamnă asta pentru tine?
Înseamnă că marketingul accelerează realitatea pe care tu o creezi, most of the time, singur. Dacă știi să faci vânzări, marketingul va accelera asta, dacă nu știi, la fel. La fel de bine, marketingul nu înseamnă că bați din degete și dintr-o dată ai succes!
Deci hai să înțelegi ce am face noi cu un business, ce am făcut, de fapt, cu rEvolution Media. La început, trebuie să ții cont de perioada de hustle, să fii mereu acolo, prezent pe piață, în private sale, oriunde. Pentru a genera clienți faci toate astea, dar în final, toți acești oameni sunt tot o piață rece. Noi am reușit să ajungem la această conversie fic cu oamenii din piața caldă, care să știe punct ochit punct lovit, abia după 7 luni de conținut organic și plătit. Ia gândește-te dacă renunțam noi după 6 luni, supărați, dezamăgiți… Mai aveam rezultatele de acum? Mai aveam creșterea pe care o avem acum? Nu.
Marea majoritate încep să facă marketing fără să aibă acel ROI, fără să aibă un produs testat, iar asta este pentru că educația antreprenorială la noi în țară lasă de dorit. E super mega important ca înainte de orice să testezi pe piața produsul, să vezi dacă prețul produsului tău e atractiv pe piață, pentru ca atunci când intri în online, să existe deja conversie în mediul offline. Dacă te bazezi strict pe e-commerce n-o să-ți iasă.
Și afacerile online, care par a fi 100% online, au reprezentate în offline: au oameni, birouri, toate cele. Chiar și dacă e vorba despre un singur om, care stă pe canapea la el acasă, doesn’t matter, e datoria ta de expert să găsești ceva, să vezi ce pasiuni are, whatever. În România, un exemplu bun erau cei de la GoMag, care au început să documenteze și partea lor de offline, de întâlniri, și ca să înțelegeți, oamenii ăia care vin nu vin din piața rece, nu te-au văzut acum prima dată, sunt cei din a doua parte a funnel-ului de vânzări. Ei sunt acolo să te cunoască mai bine și să crească engagementul.
Oamenii vor în continuare să cunoască și mediul offline, să afle cât mai multe, și o pățim și noi când ne zic clienții că vor să cunoască echipa, să ne vadă, să înțeleagă cum lucrăm, pentru că în continuare misiunea și viziunea contează enorm. Și de fapt și de drept îți dai seama că succesul se măsoară cel mai bine prin raportare, îți faci un raport în care treci toate țelurile tale.
Hai să vă mai dăm un exemplu! Știai că rEvolution Media nu semnează contracte cu clienții pe mai puțin de 6 luni pentru clienții care sunt nu sunt? Vrei să știi de ce? Ca să ne asigurăm că înțeleg seriozitatea afacerii, pentru că eu ca marketer vin și te întreb câte vânzări ai, tu îmi răspunzi că n-ai și mă întrebi ce garanție am că-ți voi aduce vânzări? Ei bine, nu pot decât să-ți ofer un cost de achiziție și ulterior, să scalăm în funcție de costul pe care l-am stabilit. Cam ăsta o să fie drumul nostru spre breakeven, mai întâi, și mai apoi să poți să obții și profit.
E foarte simplu să vezi, chiar și dintr-un studiu de caz, cam cum te poziționezi. Hai să zicem că vinzi… bijuterii din argint. Fă un studiu de piață, caută concurența, vezi ce face și vezi dacă e bine. Asta te-ar ajuta să-ți faci o idee despre cam cât de mare este piața și cât ai reuși tu să vinzi bazat pe preț. Un pas super important în cazul ăsta e predicția realistă pe care trebuie să ți-o faci la început de drum, bazată pe realitatea din piață. Cam așa funcționează un audit în revo, unul în care setăm împreună scopurile pe termen lung, breakeven și abia mai apoi profit, și abia după astea să începem să ne setăm și țeluri pe termen scurt, să vedem ce facem săptămâna asta, pas cu pas, până la prima raportare, analizând datele și fluctuațiile (dacă există) care provin de la creativ, să vedem dacă avem o bază de dată corectă.
În primă fază, la început, cheltuielile sunt doar cheltuieli! Până când reușim să stabilizăm rezultatele în urma reprezentării online ar trece cam o lună și jumătate, iar până atunci tot ce trebuie să faci este să investești continuu în afacerea ta!
Noi am sesizat că se aplică o singură regulă atunci când vine vorba de promovarea online. Dintre colaboratorii noștri, au ajuns să aibă rezultate online doar cei care au ascultat de noi și au mers pe strategia noastră, pentru că agreementul dintre noi există pentru că eu sunt expert și tu nu, nu e ceva bazat doar pe respect, pentru că respectuos poate să fie și un instalator.
Așadar, trecând prin toate etapele astea, înțelegând că pentru noi toate etapele sunt diferite și foarte bine bătute în cuie (poate sunt companii care o fac diferit, e perfect în regulă) așa și doar așa poți să măsori cu adevărat dacă ai succes sau nu în mediul online.
Dacă vrei să auzi mai multe urmărește și tu videoclipul lui Bălan Gabriel, CEO și fondator rEVOLUTION Media: