
Salut, salut, salut și bine ați revenit pe blogul rEvoluționarilor!
Astăzi o să trecem în revistă un lucru extrem de important, pe care nu mulți antreprenori îl înțeleg și pe care, credem noi, ar trebui pus mult mai mult accent. Rezultatele sunt cele care contează, ele fac colaborarea să fie una pe termen lung, și tot ele sunt cele care îți aduc succesul la care ai visat.
Topicul de azi, după cum ai citit și în titlu, este legat de faptul că piața decide. Nu tu decizi, nu noi decidem, ci piața. Și de ce spunem treaba asta?
Pentru că foarte mulți antreprenori, atunci când decid să colaboreze cu cineva pe partea de marketing, fie că este offline, fie că este online, orice tip de marketing, intră în piață crezând că ei decid. Noi ne întâlnim super des cu această situație, mai ales cu oameni care nu au un branding, nu au o istorie, nu au deja o piață, dar vor să facă vânzări.
În cele mai multe cazuri, piața este suprasaturată de afacere și business-uri exact ca al tău sau asemănătoare, lucrul care te va face pe tine deosebit în comparație cu ceilalți competitori este modul în care tu înțelegi nevoile pieței existente. Când spunem că piața decide nu ne referim că dacă-ți spune cineva să faci o gogoașă triunghiulară chiar să faci una, dar să fii atent la nevoile și la goluri din piață, ca tu să le oferi o soluție și ei să devină clienți recurenți. Făcând acești pași le dai ocazia să încerce ceva nou, să vadă ce poți să le oferi tu și cum, de fapt, afacerea ta aduce plus valoare în viețile lor. Un bun exemplu e chiar Apple, o companie care a făcut acest demers când Nokia era încă lider de piață, când piața încă nu știa cât își dorește telefoanele Apple. După acea masă de early buyers au urmat restul, masa mare de oameni, care au făcut diferența pentru a detrona liderii de piață, mai ales că astăzi, cei ce aveau cele mai multe vânzări atunci astăzi nu mai ai aproape deloc.
Faptul că înțelegi că piața decide va face o mare diferență în business-ul tău. Nu trebuie să lași ego-ul să-ți stea în cale, nici părerile personale sau opiniile de expert, pentru că nu vei mai putea să vezi dincolo de ele, să vezi ce-și doresc și ce au nevoie, sau mai bine spus, vor avea nevoie. Ascultă-i, fă un research, îmbunătățește-ți serviciile și produsul și fii deschis către idei din exterior, pentru că sigur vei fi în stare să creezi ceva nou, ceva ce competitorii tăi nu au.
Din experiența de atâția ani, foarte mulți antreprenori de pe piață, fie dintre cei cu experiență fie dintre cei mai la început, au venit la noi cu așteptări și cum mentalitatea de “ produsul meu, fac ce vreau”. Dacă vrei să ai continuitate pe termen lung, să-ți transformi hobby-ul în business, ai nevoie de o investiție. De aici, sunt două variante: fie se autofinanțează prin originalitatea postărilor, gradul lor de impactre, prin idei și plus valoare, fie ai un capital definit pentru X luni și crești cu el.
Pe cealaltă parte, în Români sunt mult afaceri care apar peste noapte, ale multor antreprenori care cred că ar putea să se implice și ei, pentru că au văzut la altcineva și le-a venit ideea când se spălau pe dinți. Oamenii ăștia se așteaptă tot timpul la rezultate imediate. Dacă ții neapărat să-ți placă doar ție ceea ce faci, atunci nu te aștepta la cine știe ce. Sunt oameni care nu înțeleg că o agenție sau un freelancer îi va ajuta să-și clădească afacerea, dar ei tot se împotmolesc la chestiuni minore, pe care le tot modifică.
Sfatul nostru este că dacă ai angajat deja o agenție de marketing, să te consulți cu ei, să ții cont de sfatul lor și să nu faci tu pe expertul în locul lor, pentru că ei chiar știu ce fac. Motivul pentru care i-ai angajat este exact ăsta, pentru a te ajuta să creezi o strategie foarte bine pusă la punct, care este rolul lor în viața ta, și te rugăm, dă-le mână liberă la creativitate, postări și planuri pentru că fiind de atâta timp în piață, îți pot oferi ție ca și antreprenor o gamă mai largă de servicii decât te-ai așteptat!
Așadar, primul și cel mai important lucru este să înțelegi că nu tu decizi, mai ales dacă ai o afacere la început de drum, o afacere fresh, fii deschis la idei noi și oferă-le experților șansa să-ți demonstreze că sunt experți. Într-un final, nu mâine, nu peste o săptămână, în niciun caz pe termen scurt, dar pe termen lung, afacerea ta are toate șansele de a deveni una cu adevărat atractivă și prosperă!
Ilie Alexandru, co-fondator rEVOLUTION Media, este alături de noi cu mai multe exemple concrete, referitoare la subiectul de azi: