Salut, revoluționarule! Ce zici de un articol în care să intrăm repede în pâine și în care să-ți povestim ce părere are Bălan Gabriel despre crearea de conținut și despre postările bune din Social Media? Hai să vedem!
Primul lui răspuns, și încă unul foarte practic, a fost faptul că algoritmul nu face niciun fel de diferențe între postări, în afară de rata de engagement.
Dar Bălan Gabriel nu poate să ne lase niciodată fără să ne explice…
El este de părere că atunci când vine vorba de crearea de conținut, cel mai important lucru pentru tine este să-ți creezi chiar ție un context, după care să-ți ghidezi și acțiunile și parte din contextul ăla trebuie să fie întotdeauna conținutul organic.
Facebook, Instagram, Telegram, YouTube, toate sunt canale bune pentru comunicarea organică, ne spune Gabi. Dar poate cea mai importantă decizie este cea pe care o iei între comunicarea plătită și cea organică. Pe noi ne-a lămurit el că nu există de fapt nicio decizie și că dacă nu găsești echilibrul între astea doua, nu găsești nici rezultatele.
Ba chiar mai mult, ne recomandă să accesăm ultimul lor studiu de caz pentru a înțelege cât de mult poate să scadă rata de conversie dacă renunți fie la conținutul organic, fie la cel plătit, la lead-uri.
“Niciuna nu are sens fără cealaltă!”
Gabriela Bălan este de părere că marketing-ul necesită foarte multă atenție și multă răbdare, să faci comunicare organică, care are și ea un rol foarte important în a îndeplini algoritmul sau filtrele pe care Facebook sau alte platforme care au o astfel de inteligență artificială, inclusiv TikTok și YouTube.
Dacă nu ții cont de toate lucrurile astea, vei ajunge să crezi că de fapt, Social Media nu oferă rezultate. Problema nu e la platforme, sau la conținut, ci la strategie. Online-ul livrează în 100% din timp dacă ceea ce faci trece prin mâna unor specialiști în creare de conținut și marketing.
Ca să ne răspundă la întrebarea “De ce unele postări prind mai bine și unele mai prost?”, Bălan Gabriel ne spune că a observat că înainte de a lua o decizie trebuie să observi că și interacțiunea pe platforme s-a schimbat. Dacă înainte, prin 2013, 2014, când totul era la început, oamenii erau mult mai deschiși să dea un share, acum, tu ca și public figure sau companie trebuie să interacționezi în adevăratul sens al cuvântului cu consumatorul tău.
Nu mai există neapărat o regulă conform căreia dacă ești prieten cu cineva, postările lui îți apar mai bine plasate în feed, sau dacă urmărești mai multe pagini, îți apar mai degrabă paginile mai mari. E foarte important să ții cont și de cantitatea de conținut care se crează pe tema respectivă.
Gabriel ne-a reamintit că Gary Vee spune de foarte mulți ani că trebuie să postezi, să postezi, să postezi fără să-ți pese dacă spamezi sau nu utilizatorul respectiv, pentru că s-ar putea ca multe postări să nu ajungă, de fapt, la el. Dacă postezi, spre exemplu, de prea multe ori, dar fără engagement, pagina ta va avea de suferit. El zice că a testat asta pe o pagină cu un super engagement, o pagină de fotbal. Ne-a explicat că dacă ai 2 postări care prind foarte bine, iar a 3-a e meh, cea mai afectată postare va fi cea de-a 4-a, chiar dacă este într-o zi următoare!
Ce face Bălan Gabriel ca să aibă rezultate în crearea de conținut?
Ei bine, el își ia un barem de 1 postare pe zi, o postare organică, apoi testează. Asta e acceptată ok de algoritm, spune el, pentru că nu există nici spike-uri de creștere, nici de scădere. Importantă este relevanța întrebărilor tale de engagement, pentru că dacă nu știi ce să întrebi, nu vor fi nici oameni care să-ți răspundă, deci o să ai exact la fel de mult reach ca la o postare normală. Gabriel a sesizat asta și la business-uri mari, cu audiențe mari, dar nu par să se înregistreze scăderi.
Ideea lui principală este că orice ai posta, trebuie să mie exagerezi. Că-ți place ție să postezi cățeluși, că faci zilnic câte o întrebare, ideea e să diversifici conținutul ca să-ți maximizezi șansele de a avea rezultate, nu să faci dintr-un utilizator o simplă unealtă care să-ți boosteze pagina și care să o mențină activă.
Mai mult decât atât, pe platformele astea de Social Media, nu poți să faci creare de conținut doar cu poze cu un tricou pe un umeraș, nu așa îl vinzi. Gabriel este de părere că ai nevoie 100% de o strategie bine pusă la punct, de vizualuri care să atragă și de texte care să convingă. Normal că mai sunt și țepe, a zis și el că și-a luat câteva, dar totul se rezumă la marketing, pentru că pe termen lung compania va avea de pierdut.
În final, ceea ce vrea el să transmită cât mai multor oameni este că nu ai cum să știi ce postare va prinde și care nu, pentru că nu ești Dumnezeu. Esențialul este să creezi postări care să-ți placă ție, dar nu numai.
Cam asta e filozofia pe care o urmează Bălan Gabriel în ceea ce privește rEVOLUTION Media și modul în care ne dezvoltăm noi. Ești curios să afli de unde am pornit? Citește articolul de pe profit.ro!
Pentru a-l cunoaște mai bine pe Gabriel, intră pe site-ul lui!