Timp de citire: 10 minute
Dacă anul acesta pandemia a oprit în loc întreaga lume sau cel puțin a încetinit-o, nu același lucru putem spune și despre marketing. Nu doar că nu a stat în loc, ba din contră, toată activitatea s-a mutat online.
De la cosmetică la dezvoltare personală, toate domeniile au înțeles că mediul digital este #TheNewHotPlace pentru promovare și marketing.
Și, cum era normal, odată cu popularitatea crescută a mediului digital, au crescut și căutările pentru un marketer bun, capabil să pună o afacere pe harta online-ului. Iar dacă nu găsești sau nu-ți permiți un marketer sau o companie de marketing care să te ajute, poți întotdeauna să descoperi, în marea „grădină” a internetului, cursuri care îți promit să te transforme într-un marketer de succes.
Dar asta să fie rețeta minune care să-ți asigure trofeul de „Cel mai bun în materie de marketing online”?
Unii spun că da, și te invită la cursul lor online, alții spun că nu. Cert este că părerile sunt împărțite și fiecare are teorii pro sau contra.
Recunoaștem, am fost intrigați și noi, mai ales că am tot văzut online nenumărate cursuri, fie ele gratuite sau plătite, bazate pe comunități sau marketing tips&tricks.
Așa că le-am testat!
Nu ne-am putut opri curiozitatea și am zis să vedem ce noutăți putem afla de la aceste cursuri online. După un un număr generos de cursuri testate, și gratuite, și plătite, ne-am ales totuși cu ceva…cu o listă de Pros & Cons – Cursuri de marketing online.
Hai să vezi ce am descoperit!
Începem cu lista de CONS (nu pentru că am fi altfel decât optimiști, ci pentru că știm că asta te interesează).
CONS pentru cursurile de marketing online:
1.Informația pe care o primești la aceste cursuri este ok, DAR dacă nu ai experiență și nu știi cum să implementezi informațiile primite, foarte posibil să nu ai rezultatele preconizate.
Dacă tu, ne-specialist în marketing, dar doritor practician, pleci de la un curs online înțelegând că Business Manager-ul din Facebook este diferit de Facebook (cum așa?), atunci avem o problemă. Mai exact, prea multă informație transmisă într-un mod profesionist, atractivă pentru un curs, dar limbă străină pentru orice business care vrea să învețe, dar nu e specialist în marketing, nici online, nici offline.
2.Trainerul care ține cursul este „îndrăgostit” de o anumită platformă.
Poate fi vorba de Facebook Ads sau Google Ads, ori poate fi vorba de preferința pentru o anumită platformă online sau Social Media. Oricare dintre acestea ar fi, nu-i nevoie de mai multă subiectivitate în online!
Privește lucrurile cu obiectivitate și nu după niște preferințe personale. Nu poți să ai rezultate doar pe o platformă, să zicem Tik-Tok, și să uiți de promovarea pe Instagram. Targetul tău nu e un om 2D care doar dă scroll prin video-urile de pe Tik-Tok, targetul tău e un om complex, care citește știri pe Facebook, își promovează pasiunile pe Instagram și află noutăți tech de pe LinkedIn. Așa că este important să creezi un ecosistem și să fii prezent acolo unde este și audiența ta. Fii peste tot și adaptează-te publicului tău!
3.Poți să faci cât de multe cursuri de marketing online vrei sau câte ai timp să faci, dar tot nu vei fii up-to-date cu toate schimbările din Social Media.
Nu te aștepta să devii, peste noapte, un vrăjitor SM, mai ales dacă ești business owner! Pentru „magie” ai nevoie de o echipă de oameni care să urmărească zi de zi ce se mai schimbă pe Google, Facebook sau Instagram.
Știai că, de curând, Facebook a scos limita de text din vizualuri? Exact astfel de schimbări se întâmplă în fiecare zi, dacă nu pe Facebook, atunci în altă parte a internetului.
Crezi că poți să ții pasul de unul singur?
PROS pentru cursurile de marketing online:
Cursurile online de marketing au și beneficii, chiar și pentru un business owner sau o persoană care și-a propus să învețe.
1.Dacă faci puțin research, poți să găsești cursuri online care îți oferă acces la traineri pricepuți, de care poate nici nu știai.
Cu puțin noroc, poți să ajungi la masterclass-ul unui specialist de marketing online și să te alegi cu o mulțime de insight-uri utile.
2.Cursurile online sunt un mod bun de a face cunoștință cu tot ce înseamnă mediul online.
Poate fi o primă întâlnire copleșitoare, dar super utilă ca să vezi și tu cam cum arată viața unui marketer.
În loc de concluzie, mai bine îți dăm niște sfaturi cu și despre marketingul online.
Asta dacă vrei să te apuci de promovarea și branding-ul online al business-ului tău. And you should’ve started yesterday!
Întâi de toate, adoptă perspectiva corectă!
Fii pe lungimea de undă a consumatorilor tăi și nu uita că marketingul online nu este doar despre vânzări și „Hey, hey, suntem aici, cumpărați!”, ci este și despre branding și stabilirea unor valori.
Comportamentul uman nu e doar o serie de share-uri la funny memes, ba apreciază foarte mult atât informația, cât și calitatea. Fii și tu la fel de complex în conținutul tău de promovare online – vino cu news, tips & tricks, postări funny și informații.
No worries, e ok dacă nu știi exact ce să postezi și ce nu, nici experții nu au găsit răspunsul suprem. Cere ajutor și ți se va da!
Poți să apelezi la portalul nostru de diagnosticare, https://revomedia.ro/diagnoza/ – un fel de #headstart, care să te ajute să-ți dai seama ce ar trebui să adaugi în site-ul sau pagina afacerii tale, cât să ai comunicarea potrivită pentru business-ul tău.
Și dacă tot am vorbit de conținut, ai grijă să-l organizezi!
Este important să ai un plan editorial și o comunicare coerentă și inteligentă. Construiește un fir narativ în postările tale, nu oferi doar informații, ci vino cu o poveste. Adu ceva care să vorbească despre tine, despre valorile tale, dar care să-ți antreneze și audiența la discuții.(Vorba aia, „Mâna întinsă care nu spune o poveste, nu primește pomană!”…și nici Like & Share, în cazul de față).
Una peste alta, ține minte, totuși, că nu există scurtături în Social Media! Și nici postări minune care să devină virale în doi timpi și trei mișcări, precum celebrul ou de pe Instagram.
În spate, e mereu o strategie #smart!
Dacă vrei să afli mai multe despre cursurile de marketing online și care sunt pașii de început în promovarea online, dă un click pe video-ul de mai jos! Gabriel Bălan vine cu niște sfaturi și recomandări de marketing online, pe înțelesul tuturor!
Autor: Raluca Aprodu, Visionary Copywriter EVOLUTION Media